به گزارش ایرنا، احمد انارکی محمدی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در مجتمع مس سرچشمه، برخی از این طرحها را کشت بادام کوهی، توسعه فضای سبز و مبارزه با آفت لورانتوس عنوان و افزود: فرسایش خاک به راحتی و آسانی انجام می شود لذا باید برای حفظ این مهم تلاش های وافری انجام شود.
وی اظهار داشت: ایران هفت درصد از منابع طبیعی دنیا را دارد و جزء 10 کشور ثروتمند دنیا با معادن خاک، مس، زغالسنگ و غیره است.
وی ادامه داد: اصول اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیتهای موجود است و در حوزه منابع طبیعی نیز رهبری استفاده از ظرفیتهای موجود را مورد تأکید قرار داده اند.
انارکی محمدی تصریح کرد: در بحث آبخیز داری و اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی نیز 200 میلیون دلار اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: امروز روان آبها به راحتی از دست ما خارج می شود و به زیرساخت ها خسارت وارد می کنند.
وی در مورد قانون بازنشستگی نیز گفت: افرادی هستند که زحمات زیادی کشیدند و تجربه های فراوان دارند و پس از بازنشستگی به راحتی نباید کنار گذاشته شوند لذا با ایجاد اتاق فکر می توان از این افراد در راستای پیشرفت و تعالی کشور استفاده کرد.
امام جمعه رفسنجان نیز گفت: برای کاهش آلایندگی باید هزینه بیشتری صورت گیرد زیرا خاک، آب و هوا عناصر مهم تغذیه بشری هستند.
حجت ‌الاسلام عباس رمضانی ‌پور افزود: اگر آسیبی در یک منطقه وجود داشته باشد متوجه همه افراد است کارخانه اسید اگر راه بیفتد می ‌تواند به کاهش شدید آلایندگی کمک کند.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اگرچه باید برای حفظ محیط‌ زیست تلاش کنیم بنابراین کارشناسان هم راهکارهایی ارائه دهند که مجتمع عظیم مس بتواند برنامه‌ ها و طرح ‌هایی اجرا کند که رضایت مردم را جلب کند تا آسیبی متوجه مردم نشود.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.