به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان افزود: از منابع صندوق توسعه ملی و سایر بانک ها اعتبارات خوبی برای حوزه جوانان تامین شده که لازم است از آنها به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه اشتغال اصلی ترین موضوع برای جوانان است اظهار داشت: در حوزه اشتغال چندین دستگاه متولی وجود دارد در حالی که باید متولی اصلی در این حوزه مشخص شود.
وی اظهار داشت: اگر قرار است وزارت ورزش و جوانان در حوزه اشتغال جوانان کار کند باید به صورت عملیاتی ورود یافته و ضعف های ساختاری در این حوزه را بر طرف کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر تدوین مدل عملیاتی برای ایجاد اشتغال جوانان تاکید و خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج جوانان نیز هر سال تا یک میلیون زوج جوان را در بودجه مد نظر قرار می دهیم و از سوی وزارت ورزش و جوانان باید نماینده ای حضور یابد تا محدودیت های ناشی از محدودیت منابع را بررسی کرده و وام مورد نیاز را تامین کند.
پورابراهیمی گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی حدود 15 دستگاه درگیر هستند و در حوزه جوانان نیز نیاز به متولی مشخص در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: لازم است ساختار حوزه جوانان که در گذشته مجزا بوده و امروز به وزارت ورزش الحاق شده نادیده گرفته نشود و آئین نامه های لازم برای آن در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه شهرک اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان را در استان کرمان ایجاد شده است ادامه داد: در این شهرک 15 واحد صنعتی با حضور جوانان شکل گرفته که تمامی این افراد بین 25 تا 30 سال سن دارند و لازم است که حمایت های لازم از این مجموعه ها نیز صورت گیرد.
دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز بر تکمیل 2 سالن ورزشی در کرمان تاکید کرد و گفت: شرکت ملی مس فعالیت هایی در زمینه احداث استادیوم و زمین ورزشی داشته و با مشکلاتی برخورد کرده که با توجه به پیشرفت 80 درصدی کار، لازم است با فوریت به این مشکلات رسیدگی شود.
محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه سازمان جوانان باید از ورزش جدا شود زیرا امروز ورزش بر حوزه جوانان سایه انداخته است عنوان کرد: در مجلس نیز آمادگی لازم برای حمایت از این موضوع را داریم تا متولی ویژه ای برای حوزه جوانان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید نهادهای مختلف برای ایجاد اشتغال جوانان پای کار بیایند ادامه داد: لازم است در این حوزه رویکردی در کشور برای آموزش اشتغال در کشور ایجاد شود.
وی تاکید کرد: توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز باید در اولویت قرار گیرد و در این حوزه همکاری وزارت ورزش و جوانان با سازمان فنی و حرفه ای بسیار کارساز خواهد بود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.