امین باقری روز شنبه در جریان بازدید از معدن مس ظفتک ریگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : حوزه اقتصاد مقاومتی معدن مس ریگان یکی از معادن غنی مس در شرق استان کرمان است که با پایان اکتشافات به زودی بهره برداری از این معدن بطور رسمی در منطقه آغاز خواهد شد.
وی بیان داشت: ذخایر معدنی مس خوبی در منطقه وجود دارد که تاکنون 40نفر در این معدن مشغول به کار شده اند و پیش بینی می شود با ایجاد زیر ساختهای لازم به طور مستقیم 700نفر مشغول به کار شوند .
باقری با اشاره به خشکسالی های منطقه و مشکلات اهالی ، گفت : احداث این کارخانه می تواند نقش موثری در اشتغال افراد جویای کار داشته باشد .
وی وضعیت این معدن را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با پیش بینی های انجام گرفته مشخص شده است که رگه های معدنی غنی در این منطقه به مقدار زیادی وجود دارد.
مدیرعامل شرکت مس ریگان هم گفت: حفاری 20هزار مترمربع از معدن مس ظفتک ریگان در حال انجام است .
محمد شبانکاره افزود: معدن مس ظفتک ریگان از چهار ماه پیش فعالیت های اکتشافاتی خود را در منطقه آغاز کرده و در فاز اول پنجهزار مترمربع حفاری انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت مس ریگان با اشاره به اینکه حفاری در سه مرحله انجام شده،بیان داشت : به زودی سه کارخانه در این منطقه احداث خواهد شد .
شبانکاره تصریح کرد :این کارخانه ها شامل لیچینگ برای مس اکسیدی، پایلوت فلوتاسیون و کارخانه اصلی فلوتاسیون است .
وی با اشاره به اینکه جدیدترین تکنلولوژی ها در این معدن استفاده خواهد شد اظهار داشت : امید است برداشت های خوبی در این شهرستان داشته باشیم .
معدن مس ظفتک ریگان تا مرکز شهرستان 70کیلومتر فاصله و ریگان در 285کیلومتی شرق کرمان قرار دارد.
7442/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.