به گزارش ایرنا، مجید نبی بیدهندی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: استان زلزله خیر کرمان هشت ایستگاه لرزه نگاری دارد که از این میزان تنها پنج ایستگاه دائم و مابقی موقت است و باید بنا بر ضرورت باید افزایش یابد.
وی اظهار داشت: ایستگاه های لرزه نگاری نزدیک به کانون زلزله، محل و بزرگی لرزه ها را دقیق تر تخمین می زنند و با راه اندازی این ایستگاه ها می توان زلزله های کوچک و بیش از یک ریشتر را رصد کرد و به عنوان هشدار به مسئولان وزارت کشور و استانداری کرمان اطلاع داد تا آمادگی لازم حاصل شود.
رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با اشاره به زلزله های بزرگ استان کرمان، کرمانشاه و ملارد طی سال گذشته تصریح کرد: در استان البرز 2 ماه قبل از زلزله، لرزه های بسیاری ثبت شده بود و این موسسه به وزارت کشور هشدار داد که موجب آمادگی لازم دستگاه ها شد.
وی گفت: خرید اجناس برای ایستگاه های لرزه نگاری از خارج کشور به علت افزایش قیمت ها با مشکلاتی مواجه شد و با همکاری استانداری کرمان این خرید به زودی انجام می شود.
نبی بیدهندی عنوان کرد: پرداخت هزینه ها در زمینه سرکشی به ایستگاه ها و حق فرکانس از توان موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران خارج است لذا از استانداری کرمان می خواهیم پرداخت اعتبار هزینه های جاری و حق فرکانس و امکانات لجستیک ازجمله یک دستگاه خودرو صحرایی را برای راه اندازی ایستگاه های لرزه نگاری این استان در اختیار ما قرار دهند.
همچنین در این دیدار تفاهم نامه همکاری برای راه اندازی 10 ایستگاه لرزه نگاری جدید، مابین استانداری کرمان به عنوان کارفرما و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مجری طرح منعقد شد.
از سال 2006 تاکنون بیش از 360 زلزله بیش از چهار ریشتر در استان زلزله خیز کرمان به وقوع پیوسته که از زمان راه اندازی شبکه لرزه نگار(سال 1389) بیش از 280 زلزله در این استان رخ داده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.