به گزارش ایرنا ، موضوع مورد پیگیری در این نشست های ملی در حقیقت حاصل برگزاری حداقل دهها نشست کارشناسی درون استانی است که آسیب شناسانه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و به عنوان نقطه گره گشا و سرعت بخش زمینه ساز رایزنی ها در سطح بالاتر مدیریتی شده است.
این رویکرد استاندار جدید کرمان که در نخستین هفته های معرفی خود اقدام به رایزنی و در واقع برگزاری نشست های ملی در پایتخت نموده را باید در واقع نشانگر نگاه توسعه ای ایشان دانست و قطعا برای استانی چون کرمان که در حال خیز اقتصادی است می تواند بسیار پیش رونده باشد .
استاندار کرمان که به همراه برخی نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی کرمان چهارشنبه هفته جاری با محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشورمان در تهران داشته هدف از این دیدار و در واقع رایزنی را استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در برخی پروژه های مهم استانی در حال اجرا عنوان کرده است .
محمدجواد فدائی در این نشست بر لزوم اتخاذ راهبردی روشن برای تأمین مالی مطمئن طرح‌های نیمه تمام اقتصادی استان تاکید کرد. و اظهار داشت : امیدواریم در شرایط فعلی اقتصادی راهبردهای مناسب تأمین مالی خارجی شناسایی شود تا طرح‌های نیمه‌تمام هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.
این گزارش حاکیست ، معاون وزیر اقتصاد هم پس از شنیدن گزارش استاندار و توضیحات دو سرمایه‌گذار کرمانی و اطلاع از روند تأمین مالی برخی طرح‌های دیگر، گفت: آمارها نشان می‌دهد استان کرمان یکی از استان‌های موفق در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده است و این روند می‌تواند ادامه یابد.
خزاعی در عین حال برخی از تنگناهای اقتصادی کشور در شرایط موجود را تشریح کرد و گفت: برغم همه مشکلات آمادگی داریم برای به نتیجه رسیدن طرح‌های مهم رایزنی‌های لازم را انجام دهیم. معاون وزیر اقتصاد قول مساعد داد به منظور استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای یکی از پروژه‌های مهمی که در این نشست پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد، رایزنی کند.
اختیارات حداقلی استانداران در زمینه اعطا مجوز به سرمایه‌گذاران یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده در این نشست بود که معاون وزیر اقتصاد هم از افزایش اختیارات استانداران برای کاسته شدن از بروکراسی اداری فرسایشی در زمینه اعطا مجوزها، حمایت کرد و وعده داد این موضوع را در قالب یک پیشنهاد مکتوب به مسئولان ارشد قوا ارائه دهد.
در این نشست که شماری از مسئولان استان از جمله رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، حمید شیخ اسدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، رییس مجمع نمایندگان استان به همراه برخی نمایندگان حضور داشتند برخی تنگناهای استان کرمان در حوطه معیشتی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
همچنین در نشست دیگری که روز گذشته در تهران با عنوان شورای عالی مرکز کرمان شناسی و با حضور استاندار ، نمایندگان و برخی نخبگان و فعالان فرهنگی کرمان به میزبانی حجت الاسلام دعایی مدیر روزنامه اطلاعات در محل این موسسه مطبوعاتی در تهران برگزار شد بر لزوم تدوین اساسنامه ای جدید برای مرکز کرمان شناسی مورد تاکید قرار گرفت .
به گزارش ایرنا ، محمد جواد فدائی استاندار کرمان، در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف ساختار حقوقی مرکز کرمان شناسی اظهار داشت :مرکز کرمان شناسی باید فعال‌تر از گذشته به فعالیت‌هایش ادامه دهد و برای این منظور لازم است در اولین گام اساسنامه جدیدی برای مرکز تهیه شود و در تدوین اساسنامه جدید پیشنهادهای نخبگان فرهنگی و اقتصادی استان مورد توجه قرار گیرد.
براساس این گزارش در این نشست همچنین پیرامون برگزاری رویداد هفته کرمان شناسی به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس مرکز بحث و تبادل نظر شد و در نتیجه قرار شد که هفته ملی کرمان شناسی در چند محور اردیبهشت‌ماه سال 98 در کرمان برگزار شود.
برگزاری رویدادهایی فرهنگی در تهران و برخی از کلان‌شهرها یکی دیگر از برنامه‌های ستاد برگزاری هفته کرمان شناسی عنوان شد.
استاندار کرمان گفت : این رویداد می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی پیشینه تاریخی و فرهنگی استان کرمان باشد.
معرفی پتانسیل‌های بخش گردشگری و همچنین تجلیل از نخبگان از محورهای مهم هفته کرمان شناسی خواهد بود.
در نشست اخیر شورای عالی کرمان شناسی چهره های فرهنگی چون هوشنگ مرادی کرمانی، حجت الاسلام دعایی، محمد علی گلاب زاده حضور داشتند.
حسین امیری نماینده زرند و کوهبنان، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر، و شماری از مسئولان استان به عنوان اعضای حقوقی شورای عالی کرمان شناسی هم از دیگر حاضران این نشست بودند.
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.