به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در دیدار با مدال آوران جانباز و توانجو مسابقات جاکارتا به مناسبت روز معلولان افزود: افراد توانجو توانسته اند برای کشور و استان کرمان افتخارآفرینی کنند که این موضوع می تواند سرمشقی برای دیگران باشد.
وی ادامه داد: با توجه به سهم چهار درصدی جمعیت استان کرمان از جمعیت کشوری، ورزشکاران جانباز و معلول این استان در عرصه های آسیایی و بین المللی، سهم 10 درصدی به خود اختصاص داده اند و این موضوع بیانگر فعالیت بسیار خوب ورزشکاران جانباز و معلول این استان است.
استاندار کرمان بر تشریح روش های کاری ورزشکاران نیز تاکید کرد و گفت: باید بر اساس اولویت ها از امکانات دولتی برای حمایت از ورزش و ورزشکاران و ظرفیت بنگاه های اقتصادی استان نیز استفاده لازم صورت گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز با بیان اینکه 55 هزار و 11 معلول در این استان مستمری دریافت می کنند ادامه داد: با احتساب افرادی که بصورت موردی از بهزیستی خدمات می گیرند، 17 هزار معلول در استان کرمان وجود دارد.
عباس صادق زاده یادآور شد: معلولان پنج و نیم درصد جمعیت استان کرمان را شامل می شوند.
وی با تاکید بر اینکه معلولان استعدادهای بسیار زیادی دارند و باید به توانمندسازی آنها توجه ویژه شود عنوان کرد: باید تلاش کرد فرهنگ توجه به معلولان در جامعه و در بین ادارات‌، نهادها و سازمان‌ ها، ایجاد شود و توسعه یابد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد تومان برای ورزش معلولان در استان کرمان هزینه شده و این رقم ها را با افتخار اختصاص می دهیم زیرا ورزشکاران معلول و جانباز استان، شایستگی های بسیار زیادی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با بیان اینکه دید مدیریت اجرایی استان کرمان به حوزه ورزش بسیار گسترده است، ادامه داد: در صدد استفاده از کمک های بنگاه های اقتصادی برای حمایت از ورزش قهرمانی هستیم تا بر اساس اولویت ها بتوان از این کمک ها استفاده کرد.
محمدتقی امیری خراسانی افزود: از سال گذشته بر اساس سند توسعه ورزش استان، قهرمانی در مسابقات آسیایی و پارااسیایی هدف گذاری شده بود.
وی هدفمند کردن بودجه های ورزشی استان را از اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان ذکر کرد و ادامه داد: زورخانه بین المللی و پیست دوچرخه سواری استان کرمان نیز با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهد شد.
وی یادآور شد: استان کرمان 10 درصد ورزشکاران کشور در بازی های آسیایی جاکارتا را داشته اند که 9 نفر مدال آور شده اند.
رئیس هیات ورزشی معلولان و جانبازان استان کرمان نیز گفت: در سال جاری 10 ورزشکار از استان کرمان به بازی های پارااسیایی جاکارتا اعزام و 9 ورزشکار مدال آور شدند.
مهدی نخعی اظهارداشت: هم اکنون ورزشکاران معلول و جانباز استان کرمان در حال آماده شدن برای بازی های 2020 توکیو هستند.
وی ادامه داد: مهمترین بحث حمایت از ورزش معلولان و جانبازان بویژه در بخش قهرمانی است که در این رابطه لازم است برای این ورزش، حامیان مالی مشخص شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.