به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی افزود: اخیرا نشستی با مدیرکل پایگاه های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور در زمینه توسعه گردشگری و همچنین فرصت ها و تهدیدهای موجود در عرصه و محوطه منطقه ثبت جهانی بیابان لوت (شهداد) برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جلسه برای تجهیز و توسعه پایگاه جهانی لوت در استان کرمان اعتبار مناسبی اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه تمام پایگاه های ثبت جهانی دارای ضوابط و دستورالعمل های خاصی هستند که باید طبق این ضوابط عمل شود اظهار داشت: در حال حاضر ارتقاء زیرساخت های ارتباطی شامل ارتباطات رادیویی و اینترنتی در منطقه شفیع آباد بخش شهداد از مهمترین دستورالعمل های ابلاغی است که باید به فوریت اجرایی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: فراهم کردن تجهیزات لازم به منظور پایش تصویری از دیگر مسائل مهم و اساسی پایگاه جهانی بیابان لوت (شهداد) است.
وی تصریح کرد: با تهیه اینگونه تجهیزات می توان نظارت مستقیم بر محدوده بیابان لوت در استان کرمان داشت و مسائل حفاظتی و امنیتی گردشگران داخلی و خارجی این منطقه را فراهم ساخت.
فرخی با بیان اینکه بیابان لوت نقش بسیار مهمی در جذب گردشگران و توسعه گردشگری این استان دارد افزود: دستیابی به این هدف نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی، نهادهای امنیتی و انتظامی و همچنین بخش خصوصی است.
وی با اشاره به افزایش تعداد نیروی انسانی برای فعالیت در یگان حفاظت و امور اداری پایگاه جهانی بیابان لوت (شهداد) تاکید کرد: با تدوین پلان مدیریتی می توان به اهداف مورد نظر این پایگاه در راستای معرفی بیابان لوت و جاذبه های منحصر به فرد آن در راستای جذب گردشگران و افزایش میزان ماندگاری آنها در محل اقامتگاه های بومگردی و غیره رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: میراث جهانی بیابان لوت از جاذبه هایی چون کلوت ها، ریگ یلان، نبکاها و همچنین رودخانه شور، منطقه گندم بریان و غیره تشکیل شده و تنوع چشم‌ اندازها و ناشناخته بودن این منطقه، شرایط را برای تحقیقات علمی و همچنین گسترش ژئوتوریسم فراهم می‌ کند.
بخشی از بیابان لوت در سال 95 به عنوان اولین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده است که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن بشمار می رود.
بخش شهداد تا کرمان 95 کیلومتر فاصله دارد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.