به گزارش ایرنا، مانور سراسری ایمنی و زلزله توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، جمعیت هلال احمر، اورژانس و دیگر نهادها و دستگاه های امدادرسان امروز (شنبه) در 650 کانون دانش آموزی کرمان همزمان با دیگر نقاط کشور برگزار شد.
برگزاری این مانورها نقش موثری در ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطر پذیری، کاهش خسارات مالی و جانی، واکنش سریع در مواجهه با حوادث و بلایایی طبیعی و آمادگی بیش از پیش دانش آموزان و سنجش میزان هماهنگی عوامل اجرایی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به زلزله خیزی استان کرمان اظهار داشت: آموزش های مقابله با زلزله و حوادث طبیعی به دانش آموزان می تواند زمینه آموزش خانواده ها را فراهم آورد و در این مانور دانش آموزان آموزه های خویش را درباره نحوه مواجهه با زلزله تمرین کردند.
رضا فلاح هدف از اجرای این مانور را تمرین آمادگی های لازم در راستای مقابله با خطرات حوادث پیش‌ بینی نشده در بین دانش آموزان برشمرد و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از طریق ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح در برابر زلزله و افزایش آگاهی دانش آموزان در مورد نحوه زلزله و سایر پدیده های طبیعی اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز در این رابطه گفت: آشنایی دانش آموزان با نحوه صحیح پناه گیری، خروج اضطراری در مواقع بحران، ارتقاء آمادگی سازمانهای امدادی، تمرین عملی سازمانهای مسئول و کاهش خسارات در این مواقع از اهداف برگزاری این مانور بود.
علی عسکری افزود: آتش نشانان در این مانور آموزشی ضمن برگزاری مانور اطفاء حریق، دانش آموزان را با مسائل ایمنی و نحوه کار با خاموش کننده ها آشنا کردند.
وی با بیان اینکه با وارد شدن بچه ها به مدرسه آموزش نکات ایمنی در دستور کار مدارس قرار گیرد تصریح کرد: شاید لازم باشد تمامی مدارس گزارشی ماهانه از وضع ایمنی خود و حوادث و سوانحی که در آنها اتفاق می افتد با ذکر نوع حادثه، محل آن و نواقص موجود به مرکز واحد ارائه دهند تا با تجزیه و تحلیل تمامی حوادث، نقاط ضعف و کانون های حادثه زا در مدارس را شناسایی و در جهت جلوگیری از حوادث مشابه اقدام مطلوب به عمل آید.
مانور زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور همزمان با سراسر کشور در استان کرمان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرکل بحران استانداری، رئیس آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، رئیس سازمان آتش نشانی و جمعی از مسئولین استانی در مدرسه دخترانه اکبر آدینه' کرمان برگزار شد.
3029/7420/9889
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.