به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، احمد قربانی افزود: محتکر دستگاه های گرمایشی از دهم شهریور سال جاری تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و پس از دستگیری شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مستند به تبصره یک ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 1369 نامبرده را به تحمل 2 سال حبس محکوم کرده است.
وی عنوان کرد: در پی نوسانات بازار ارز و سکه که تاثیر زیادی در قیمت کالاهای مصرفی و مورد لزوم عموم مردم داشت، عده ای از تجار و کسبه از فرصت استفاده کرده و با احتکار این نوع کالاها به دید خوشبینانه در صدد منفعت طلبی برآمده و مترصد افزایش قیمت ها و کسب درآمد بیشتر شدند.
این مقام قضایی ادامه داد: از جمله این افراد فردی به نام (ع.ح) بود که نامبرده علیرغم نیاز مبرم مردم به وسایل خانگی از جمله پکیج، تعداد 200 دستگاه از این کالا را در منزلی مخفی کرده بود که توسط ماموران کشف و نامبرده به دادسرا معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه تحقیقات در مورد این فرد انجام و در نتیجه کیفرخواست صادر و پرونده به این دادگاه ارسال شده است تصریح کرد: در جلسات رسیدگی نیز دفاعیات متهم و وکلای وی دریافت شد در نهایت دادگاه مبادرت به صدور رای کرد.
وی یادآور شد: حکم صادره طبق موازین قانونی ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان کرمان است که حکم صادره به متهم و وکلای وی ابلاغ شده است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.