سعید برخوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از بذرهای گندم به بیماری قرنطینه ای لکه برگی گندم دچار هستند لذا بعضی از شرکت های تولید بذر از طریق شبکه های دلالی منطقه اقدام به حمل و توزیع بذر می کنند.
وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی هیچگونه مسئولیتی در قبال کشاورزانی که از شبکه های غیرمجاز بذر گندم را دریافت کنند ندارد.
برخوری بیان کرد: چنانچه بذر گندم از شبکه های غیرمجاز تهیه شود و مورد استفاده قرار گیرد در صورت ایجاد آلودگی در منطقه کشاورز و تامین کننده بذر مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان با مشاهده هرگونه توزیع بذر توسط عوامل و شبکه های غیر مجاز موضوع را به شماره 03443261318 گزارش کنند.
وی بیان کرد: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی نسبت به عقد قرار داد کاشت و ثبت سامانه و دریافت حواله بذر اقدام و بذر موردنیاز خود را فقط از عوامل مجاز خریداری کنند.
برخوری اظهار داشت: علاوه بر بذر تولیدی منطقه جنوب کرمان، بخشی از کسری بذر این منطقه از سایر استان ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی تامین و درحال حمل و توزیع می باشد.
وی تصریح کرد: قیمت هرکیلو بذر گندم گواهی شده مربوط به تولید شرکت رودبار زمین، هامون و شرکت خدمات حمایتی جنوب کرمان یکهزار و 950 ریال و قیمت هر کیلو بذر سیروان تولیدی استان فارس به جهت هزینه اضافی حمل 2 هزار و 30 ریال ابلاغ و دریافت هرگونه مبلغ بیشتر از این میزان مجاز نمی باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: مناسب ترین مقدار مصرف بذر در اراضی مجهز به آبیاری تیپ با دستگاه های خطی کار 170 تا 180 کیلو گرم و در اراضی غرقابی حداکثر 230 کیلو گرم در هکتار توصیه می شود از این رو کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح ملی خودکفایی گندم در سال زراعی 1398-1397 برنامه کاشت گندم برای جنوب کرمان در سطح 35 هزار هکتار و تولید 172 هزار تن گندم هدف گذاری شده است لذا بذر گندم کشاورزان جنوب کرمان برای 100درصد سطح زیر کاشت، بذر استاندارد تامین و مطابق برنامه در حال حمل و توزیع می باشد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.