به گزارش ایرنا، سردار ایوب سلیمانی روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه کرمان افزود: به عنوان نمونه، امنیت کویر یگان خاص می خواهد و تقویت یگان های تکاوری و دادن سازمان جدید به آنها یکی از نیازهای کنونی کشور به شمار می رود که در صورت نیاز و پس از بررسی های لازم، این اقدام انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی خود، قاچاق کالا و ارز از داخل کشور به بیرون و از بیرون کشور به داخل را در برنامه های خود قرار داده است گفت: بخش مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز را ایجاد کردیم و در این راستا 2 مفسد بزرگ اقتصادی توسط پلیس شناسایی دستگیر و پس از طی مراحل قانونی و قضایی اعدام شدند و در کنار آن نیز دهها مفسد اقتصادی دیگر نیز دستگیر شده اند و در حال طی مراحل قضایی هستند.
وی با بیان اینکه پلیس با صلبیت ساختاری بیگانه است اظهار داشت: متناسب با وضعیت جامعه در صورت نیاز، آماده ایجاد پلیس های تخصصی جدید هستیم.
وی با اشاره به اینکه دولت کتبا و شفاها اذعان دارد که بدون کمک پلیس امکان سامان بخشی به وضعیت ارز وجود نداشت عنوان کرد: در رابطه با لزوم ایجاد پلیس های تخصصی جدید باید گفت که کار مبارزه با موارد مخل در اقتصاد ملی زیاد و پلیس آگاهی گنجایش لازم برای این کار را ندارد و باید برای حل این مشکل، اقدام شود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه اگر پلیس به لزوم ایجاد پلیس گردشگری برسد، بدون شک ساز و کار آن را ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: ساختار انطباق پذیر و منعطف پلیس متناسب با نیازهای امنیتی به امور می پردازد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی توانسته مقتدرانه در همه عرصه ها از امنیت کشور دفاع کند و نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که 84 درصد مردم جامعه معتقدند که این نیرو، به صورت توانمند و مقتدر می تواند امنیت کشور را حفظ کند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به ادعاهای دشمنان نیز گفت: دشمن 40 سال است که از این حرف های بی پایه و مبنا می زند و خواب های آشفته می بیند و این در حالی است، زمانی که هیچ نداشتیم آنها توان مقابله با این نظام را نداشتند و امروز به طور قطع توان این کار را ندارند.
سردار سلیمانی عنوان کرد: دشمنان سال ها از نظر نظامی کار کردند و از نظر فرهنگی درصدد استحاله نظام بودند و در حوزه امنیتی نیز به کشور فشار آوردند اما موفق نشدند و اگر امروز مستمسک فشار اقتصادی شده اند دلیل آن است که در سایر حوزه ها موفقیتی نداشته اند.
وی با اشاره به اینکه دشمن از شکست دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناامید شده است، اظهارداشت: دشمنان امروز اعلام می کنند که با ایجاد فشارهای اقتصادی، مردم ایران قیام می کنند و ما حمایت مادی و پشتیبانی می کنیم و طرح این صحبت ها به دلیل آن است که مردم ایران را نشناخته اند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه فشارهای دشمنان در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره وجود داشته اما امروز به نقطه اوج خود رسیده است، عنوان کرد: دشمنان در هر اقدام خود کمتر از دفعات قبل به موفقیت رسیده اند و این موضوع به دلیل آن است که کمتر قدرت مردم، رهبری، ولایت و قدرت پیدا و پنهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شناخته اند.
سردار سلیمانی تاکید کرد: البته نیروی انتظامی به عنوان دستگاهی که بیشترین ارتباط را با بدنه جامعه دارد، فشار بر مردم را می بیند ولی مردم مانند سرو راست قامت ایستاده اند و سر خم نمی کنند و معتقدیم که مرگ دشمنان را شاهد خواهیم بود و آنها خواب های آشفته خود را به گور می برند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تامین امنیت کویر از دغدغه های اصلی پلیس به شمار می رود، عنوان کرد: طرح جامع امنیت کویر تدوین شده و تمام استان های مجاور کویر در اجرای آن مرتبط خواهند بود.
سردار سلیمانی گفت: تاکید شده که این برنامه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در برنامه های سال 98 قرار گیرد و بر این مبنا، پیش بینی های بسیار خوبی برای ارتقای امنیت کویر داریم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در طرح امنیت کویر برای تامین تجهیزات، پایش و رصد الکترونیک، اشراف اطلاعاتی و تقویت یگان های تکاوری برای انجام عملیات های به موقع و موفقی برنامه ریزی شده است و بر اساس این طرح در سال های آینده شاهد ارتقای امنیت کویر و مناطق مجاور کویر خواهیم بود.
وی با اشاره به اهداف سفر به کرمان، گفت: طی سفرهای دوره ای به استان های مختلف برای پیگیری امور و ارزیابی وضعیت امنیتی در استانها حضور می یابم.
وی افزود: سال گذشته تا کنون نظارت های ستادی و ارزیابی هایی از عملکرد و وضعیت امنیتی استان داشته ایم و در این سفر برای پیگیری امور حضور یافته ایم و شب گذشته جلسه ای چند ساعته با مسئولان انتظامی استان برگزار کردیم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت در همایش سالانه فرماندهان و مدیران استان کرمان از دیگر اهداف سفر به استان کرمان است تا برنامه ها تصریح شده و مبنای عمل قرار گیرد و در کنار آن نقاط قوت و ضعف نیز بررسی شود.
سردار سلیمانی ادامه داد: نیروی انتظامی استان کرمان روند رو به رشدی در سال های اخیر داشته و در سه سال اخیر حاصل کار ارزیابان نشان می دهد که هر ساله شاخص ها پیشرفت های خوبی داشته است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان کرمان در مقابله با سرقت رشد 50 درصدی داشته و کاهش قتل، کاهش 40 تا 50 درصدی سرقت های به عنف و زورگیری ها و رشد 200 درصدی در کشف قاچاق به ویژه قاچاق سوخت نشان از تلاش های این نیرو در استان کرمان دارد.
وی به مهمترین چالش های امنیتی به ویژه در جنوبشرق کشور اشاره و بیان کرد: تهدیدات دشمن خارجی از طریق نفوذ تکفیری ها و پشتیبانی و حمایت از آنها یکی از این چالش ها است زیرا هیچ کشوری به اندازه ما مورد تهدید ارزی نیست.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: قرار گرفتن کشور در کریدور انتقال مواد مخدر نیز یکی از چالش های نیروی انتظامی به شمار می رود و این در حالی است که سال گذشته در افغانستان شاهد رشد جهشی در تولید و عرضه مواد مخدر بوده ایم و بیشتر آنها اعتقاد دارند که کوتاهترین مسیر انتقال این مواد از طریق ایران است.
سردار سلیمانی فعالیت سوداگران مر، فعالیت گروه های تکفیری، قاچاق کالا و سوخت و فسادها و آسیب های اجتماعی را از دیگر چالش های امنیتی به ویژه در جنوبشرق کشور برشمرد و ادامه داد: استان کرمان جز استان های امنیتی ما است چون هم در مسیر شرارت های برنامه ریزی شده توسط دشمن است و هم از نظر جغرافیایی به نحوی است که در مسیر ترانزیت و قاچاق قرار دارد، نزدیک به دریا و سیستان و بلوچستان است.
وی با اشاره به اینکه منحنی های امنیت در استان کرمان متناسب با کشور رو به رشد است، ادامه داد: نیروی انتظامی در استان کرمان روند رو به رشد ناامنی را کنترل کرده و شاهد کاهش بسیاری از شاخص های ناامنی نیز بوده است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین سطح تماس حاکمیت و جامعه مربوط به پلیس است، ادامه داد: حدود 20 درصد ارتباط مردم با حاکمیت، مربوط به پلیس است و پلیس نیز به تمامی موارد مسلط و مشرف است.
سردار سلیمانی به چالش های فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: به دلیل اهمیت توجه به فضای مجازی، پلیس فتا در دهه 90 تشکیل شده و هم اکنون قدرتمندترین مجموعه برای مقابله با جرایم سایبری است.
وی تاکید کرد: این پلیس تخصصی در تمامی استان ها و برخی شهرهای بزرگ و مهم تشکیل شده و امسال نیز در بیش از 100 شهر دارای بیش از 100 هزار نفر جمعیت تشکیل می شود.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای بسیار خوبی در پلیس فتا جذب شده اند ، اظهارداشت: بیش از 66 میلیون نفر از مردم ما با فضای مجازی مرتبط هستند و پلیس به عنوان مسئول امنیت نمی تواند به این فضا بی تفاوت باشد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروی انتظامی به طور متوسط 80 درصد جرایم سایبری در کشور را کشف می کند و به دنبال افزایش و توسعه این فعالیت در سطح کشور است.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه پلیس امروز و فردا، دانش پایه و فناوری محور است گفت: برنامه پلیس هوشمند و هوشمندسازی پلیس را در دستور کار داریم و در این رابطه قرارگاه مرکزی تشکیل شده و هر هفته جلسه برنامه ریزی و تامین تجهیزات و منابع آن را برگزار می کنیم زیرا بسیاری از مامویت های پلیس در سال های آینده باید به صورت الکترونیک و دانش محور انجام شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.