به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد به مناسبت هفته بسیج در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان و معاون حقوقی سپاه کشور ضمن تبریک این هفته افزود: امروز نرخ جرم در حال افزایش است و یکی از تدابیری که اندیشیده شده شکل گیری گشت های 'بسیج محله محور' در راستای پیشگیری از سرقت و جرائم خیابانی است.
رئیس شورای عالی قشر بسیج حقوقدانان استان کرمان اظهار داشت: طرح هر مسجد یک حقوقدان به عنوان ایده ای نو در استان کرمان مطرح و در ادامه در کل کشور اجرا شد و هم اکنون با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان و معاونت فرهنگی دادگستری کرمان این طرح با قوت در حال انجام است.
این مقام ارشد قضایی در استان کرمان عنوان کرد: همه ما بسیجی هستیم و به این عنوان افتخار می کنیم زیرا رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بنیانگذار این نهاد مقدس بودند.
وی با توجه به فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند 'مسئله بسیج مسئله تازه ای نیست و همانی بود که در سطح اسلام وجود داشت و هر نیروی جوانی به عنوان یک بسیجی باید همواره مدافع اسلام و آرمان های آن و انقلاب و نظام باشد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی نماد مقاومت است، افزود: تفکر امام (ره) و حرکت بسیجی ایشان موجب پیروزی انقلاب شد و همین تفکر و حرکت می تواند پشتوانه عظیم برای حفظ دستاوردهای ارزشمند این انقلاب باشد.
وی ادامه داد: امروز تنها تفکر بسیحی است که می تواند اهداف ملت های آزادیخواه و مللی که می خواهند عزتمند زندگی کنند را محقق سازد.
موحد با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق اهداف این نهاد مقدس کمک کنیم و کوشا باشیم عنوان کرد: امروز افتخار داریم که در استان کرمان 360 نفر از کارکنان دادگستری ایثارگران دوران دفاع مقدس و همچنین تعداد زیادی از قضات و کارمندان اداری دادگستری، عضو فعال بسیج حقوقدانان هستند و امیدواریم که بتوانیم با تدبیر، رویشی در این حوزه داشته باشیم و در جهت اهداف بلند حضرت امام (ره) برای شکل گیری لشکر 20 میلیونی بسیج گام برداریم.
وی به تفاهم نامه گشت های بسیج محله محور که بین دادگستری استان و سپاه کرمان منعقد شده است اشاره کرد و اذعان داشت: مبنای این تفاهم نامه مصوبه امنیتی است که در سطح ملی توسط دادستان کل کشور با سپاه منعقد شده و آن هم درچارچوب قانون حمایت قضایی از بسیج است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: این تفاهم نامه بین سپاه، نیروی انتظامی و دادگستری استان با هماهنگی دادستان های قضایی حوزه ها و نواحی مختلف بسیج عملیاتی خواهد شد.
موحد تصریح کرد: رویکرد این تفاهم نامه پیشگیری از وقوع جرم است که نرخ جرم در حال افزایش است و یکی از تدابیری که اندیشیده شده با شکل گیری گشت های بسیج محله محور بتوانیم در راستای پیشگیری از سرقت و جرائم خیابانی اقدامات موثری انجام دهیم.
وی افزود: مطمئن هستیم اگر این برنامه با آموزش های مناسب و درست مدیریت شود جلوی بسیاری از حواشی گرفته می شود که می تواند کارکرد بسیار مثبت و خدمات ارزشمندی را از زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و نرخ جرم داشته باشیم و این را حتما دنبال می کنیم تا به نتیجه برسیم.
موحد بیان داشت: در حوزه تعامل و همکاری و در سایر بخش ها نیت هم همین است و بارها تاکید کردیم که با حفاظت اطلاعات سپاه تعامل و همکاری داشته باشیم که خدای ناکرده تبعات منفی در بر نداشته باشد، امید که تعامل مثبتی در راستای خدمت به مردم و جامعه در مسیر منویات مقام معظم رهبری صورت گیرد.
** امضای تفاهم نامه گشت های محله محور بین سپاه ثارالله و دادگستری استان کرمان
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار به تعامل خوب دادگستری و سپاه اشاره کرد و گفت: امروز تفاهم نامه ای در زمینه گشت های محله محور با هماهنگی با رئیس کل دادگستری استان کرمان امضا شد که به مجموعه رده ها در استان ابلاغ خواهد شد تا به شکل قانونمند این گشت ها انجام شود.
سردار غلامعلی ابوحمزه اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با رئیس کل دادگستری استان کرمان و نیروی انتظامی امیدواریم یک تعامل نزدیکتر صورت گیرد و ناهماهنگی های موجود از بین رود.
** اقدامات سپاه کرمان در زمینه مقابله با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است
دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز گفت: با همکاری دستگاه قضایی با سپاه استان اقدامات ارزشمندی در امر مقابله با اخلاگران اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت پذیرفته است که قابل تقدیر و تحسین است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.