به گزارش ایرنا، مرحله منطقه‌ ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه چهار کشور با حضور جمعی از مسئولان و با رقابت 25 قصه گو از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان آغاز شد.
این مرحله از جشنواره توسط علی کاشفی خوانساری، مجید قناد و علی خانجانی داوری می شود و صادق کیانی مقدم نیز به عنوان ناظر کشوری این جشنواره است.
مدیرکل حوزه استانداری کرمان نیز در این آیین افتتاحیه این جشنواره؛ با قدردانی از همه برگزار کنندگان این مرحله از جشنواره افزود: حوزه کودک و نوجوان یکی از حوزه های پرمخاطب و تخصصی است.
حجت الاسلام محمد محمودآبادی با بیان اینکه یکی از سخت ترین، دشوارترین و تخصصی ترین کار در حوزه کودکان است تصریح کرد: باید به آینده و سرنوشت کودکان در یک جامعه توجه شود.
وی یادآورشد: ماندگاری قصه ها و ضرب المثل ها در دوران کودکی سال های سال در ذهنیت انسان می ماند.
مدیرکل حوزه استانداری کرمان به اهمیت کار با کودکان در عصر دیجیتال اشاره کرد و افزود: با توسعه فضای مجازی فرهنگ قصه گویی نیز ترویج و توسعه یابد.
حجت الاسلام محمودآبادی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری در حوزه کودکان باید حس کودکانه و کودک درونمان را فعال کنیم تصریح کرد: مهم ترین شاخصه های ماندگاری در دروان کودکی فضاهای قصه گویی است.
مدیرکل حوزه استانداری کرمان با بیان اینکه قصه گویی فضای کاملاً متفاوتی را برای کودکان ایجاد می کند گفت: قصه گویی تصویر ذهنی است که انسان را خوشحال یا غمگین می کند که این مهم نشان از این است که قصه احساس کودکان را درگیر می کند.
** باید در حوزه کودکان و قصه گویی تخصصی کار شود
حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه در حوزه کودکان و قصه گویی به طور شایسته و تخصصی وارد نشده ایم افزود: به شکل تکلیفی و تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان نباید کار کرد.
وی با بیان اینکه خانواده ها و مسئولان امر باید در دوران کودکی برنامه مدون و مشخصی را برای کودکان ترسیم کنند خاطرنشان کرد: مرزبندی ها برای کودکان درست نبوده و با سرپوش گذاشتن نمی توانیم؛ جامعه سالمی داشته باشیم.
مدیرکل حوزه استانداری کرمان بیان داشت: باید آموزش های لازم را از فضاهای کودکانه و قصه گویی برای کودکان امروز پرورش دهیم و در این آموزش ها نیز باید به مسائل روح و روان، جسمی و ارتباطات توجه جدی شود.
حجت الاسلام محمودآبادی با بیان اینکه هنوز دختران و پسران ما سبک صحیح زندگی انسانی که همان اسلامی است را نیاموخته اند یادآورشد: در قرآن کریم نیز به قصه ها اشاره شده و قصه گویی می تواند نکات ارزشمندی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.
** کرمان در حوزه قصه و قصه گویی نام آور است
رئیس مرکز کرمان ‌شناسی نیز در این آیین با اشاره به اینکه مردم کرمان در عرصه دانش و دانشوری نام بزرگ خود را در بقعه صبح هستی رقم زدند افزود: درخش پنج هزار ساله شهداد کرمان نشان دیگری از تمدن کرمانیان است.
محمدعلی گلاب زاده گفت: قصه کرمان دردآلود است اما هنر مردم کرمان در این قصه این بود که از میان دردها و رنج ها در طول تاریخ قد برافراشتند.
رئیس مرکز کرمان‌شناسی بیان داشت: کرمان در مقوله قصه و قصه گویی نام آورانی همچون هوشنگ مرادی کرمانی، افسانه شعبان نژاد و بلقیس سلیمانی که با قلم و افکار و اندیشه های آن ها عموم مردم آشنا هستند.
** قصه گویی یک رسانه است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز در این آئین افزود: قصه گویی در زمان گذشته و حال یک رسانه بوده است.
محسن روحی با قدردانی از همه دستگاه های اجرایی استان کرمان که در برگزاری این جشنواره کمک کردند گفت: امیدواریم این جشنواره مقدمه ای باشد تا از این هنر تاثیرگذار بیشتر استفاده کنیم.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.