به گزارش ایرنا، رضا کامیاب‌ مقدس روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون همایش ملی نظام فکری حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ افزود: 25 مقاله در روز همایش بصورت سخنرانی و تعدادی نیز در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: همایش یاد شده در گستره فرهنگ روز چهارشنبه هفتم آذرماه جاری با حضور چهره های ملی و استانی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به کار می کند.
کامیاب مقدس تصریح کرد: کتاب چکیده مقالات این همایش تهیه شده و تقدیم فرهنگ دوستان و مهمانان همایش خواهد شد.
وی اظهار داشت: مناسبت فرهنگ با سیاست، اقتصاد، امنیت و فناوری، پدیده های نوظهور و فرهنگ، وظایف و حدود نظام اسلامی در عرصه فرهنگی، عناصر پیشران در فرهنگ، تهاجم فرهنگی، بنیادها و مبانی فرهنگ، مدیریت فرهنگ و چیستی و قلمرو فرهنگ از محورهای این همایش است.
کامیاب مقدس با بیان اینکه در نشست فرهنگی تابستان گذشته به جنبه‌ های مدیریت فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخته شد افزود: کارگاه آموزشی برای فعالان و تشکل‌ های فرهنگی دانشگاه شهید باهنر و همایش منشور فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله پیش نشست های این همایش بودند.
کامیاب مقدس با اشاره به اینکه جنبه‌ های کاربردی مسائل فرهنگی در این همایش مورد توجه قرار گرفته است تاکید کرد: این همایش با رویکرد ساده زیستی و با حداقل مسائل مالی و با بهره گیری از امکانات موجود استان برگزار می شود.
دبیر علمی همایش ملی نظام فکری آیت‌ الله العظمی خامنه ‌ای (مدظله العالی) گفت: مقام معظم رهبری به عنوان اندیشمندی که پیشرفت انقلاب اسلامی برای ایشان بسیار مهم است و به عنوان نگهبان انقلاب اسلامی موضوعاتی را در حوزه ‌های مختلفی مطرح کرده ‌اند.
حجت الاسلام محمدرضا حاتمی افزود: مقام معظم رهبری از جمله اثرگذارترین چهره‌ های تاریخ معاصر و اسلام هستند که لازم است کشور ما و دنیای اسلام با اندیشه های ایشان آشنا شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ یکی از مهمترین اندیشه ‌های مقام معظم رهبری است، بنابراین در این همایش به این موضوع مهم پرداخته‌ می شود.
دبیر علمی همایش ملی نظام فکری آیت‌ الله العظمی خامنه ‌ای (مدظله العالی) گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساماندهی مجدد فرهنگی در کشور، روش‌ های مختلفی برای ساماندهی مجدد فرهنگی در کشور وجود دارد که یکی از این روش‌ ها برگزاری همایش های علمی و کاربردی است.
وی تاکید کرد: چهره علمی مقام معظم رهبری به دنیا نشان داده نشده و برای این مهم نیاز به یک گفتمان همگانی در کشور و حتی کشورهای اسلامی داریم.
3029/7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.