عمارها، دشمن شناس، لحظه شناس، حق شناس و امام شناسند به گونه ای که آحاد مردم جامعه اسلامی، آنها را معیار حق و حقیقت می دانند و در کوران حوادث نگاه می کنند که عمارها در کدام طرف ایستاده اند.
سردار شهید علی بینا از چنین ویژگی هایی برخوردار بود چرا که در هیاهوی انقلاب، ذره ای تعلل نکرد بلکه خود را به جمع یاران امام (ره) رساند و به عنوان یک انقلابی خالص، در کنار ملت فداکار ایران، مبارزه را پیش گرفت و انقلاب 57 را رقم زد.
خداشناسی، خداترسی و احترام به پدر و مادر از خصوصیات آشکار سردار عزیز ما بود چرا که این شهید بزرگوار در وصیتنامه خود آورده بود، پدر و مادر عزیزم دستهایتان را به سوی آسمان گرفته و بگویید، خدایا ما از فرزندمان علی راضی هستیم و تو هم از او راضی باش،
این سردار بزرگوار با شروع جنگ تحمیلی نیز لحظه شناسی خود را به رخ کشید چون نگاهش به کلام امامش گره خورده بود و اطاعت از ولی فقیه را مصداق بارز عبادت می دانست و در این راه، تمام مشقت ها و سختی ها را به جان خرید.
اصلا جذابیت های دنیا برای افرادی با ایمان اینچنینی، هیچ اهمیتی ندارد و علی بینا با حضور موثر خود در جبهه دفاع از اسلام ثابت کرد که یک بسیجی تمام عیار بوده و برای رضای خدا و دفاع از میهن اسلامی، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته است.
علی بینا، بسیار بینا بود و قبل از شهادتش اینگونه عنوان کرد، آیندگان بدانند جبهه ها محل پاکی و صفا و صداقت بوده و خواهد بود و آنان که می گویند ما برای غیر خدا کار کرده ایم فردای قیامت باید جوابگوی خدای خویش باشند.
او همواره بر لزوم حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید می کرد و به اطرافیان خود می گفت، گوش به فرمان امام خود باشید، خدا را فراموش نکرده و مسائل و مشکلات را تحمل کنید و در رنج و بلاهای مملکتتان شریک باشید.
به راستی، این جوانان در مکتب روح الله چه آموخته بودند که اینطور با قاطعیت، سخنان گیرای خود را به مردم انتقال می دادند، باید بگویم که جیرفت از این جوانهای با غیرت زیاد داشته و دارد و گلزار شهدای این شهر گواهی بر این ادعاست.
آری این جوانان، معیار حق بودند.
گاهی با خود می گویم اگر این جوانان الان زنده شوند، با مسئولان و دولتمردان این کشور چگونه برخورد می کنند، ظاهرا از قول و قرارهایی که با شهدا داشتیم کمی زیاد فاصله گرفتیم و برای همین، همیشه یک جای کارمان با مشکل مواجه می شود.
علی بینا احترام به حقوق مردم را از مولایش امام علی (ع) به خوبی فرا گرفته بود و هر جا احساس می کرد به حق مردم تعرض شده، اینگونه بر سر فرصت طلبها فریاد می زد، چرا اموال بیت المال را چپاول می کنید و وقتی که اسم جبهه و جنگ را می شنوید در سوراخهای خود پنهان می شوید، بدانید از رحمت واسعه خدا بدور گشته اید.
خوب است مسئولان جمهوری اسلامی، هر از چندگاهی به وقایع دوران دفاع مقدس رجوع کرده و قول و قرارهای خود با شهدا را مرور کنند، اندکی با خود خلوت کرده و ببینند چقدر در مسیر آن اهداف حرکت کرده اند و اگر منحرف شده اند، هر چه سریعتر به مسیر اصلی انقلاب برگردند چرا که هنوز هستند انسانهایی از تبار عمارها تا مسیر حق را نشان دهند، آنها خدای خود را خوب شناخته و رضای خود را به رضای او پیوند زده اند، آنها فراموش نکرده اند که برای چه آرمانی، انقلاب کردند.
سردار شهید علی بینا به عنوان یک بسیجی واقعی، در بخش دیگری از وصیتنامه خود اینگونه آورده است، خدایا شاهد باش در میدانهای جنگ همیشه به تو متوسل بوده ام و از تو کمک خواستم و دعای تو را جویا بوده ام و همیشه توبه کنان خود را از نفس، نجات می دارم، ای اعضا و جوارحم شاهد باشید هر وقت شما را امر کرده ام فقط برای رضای حق بوده است.
فرزند جیرفت، اسفندماه 1341 متولد و 29 دی ماه 1365 در کنار نهر جاسم در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.
مسئول ایرنا در جیرفت
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.