به گزارش ایرنا، سید حسین دامادی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 829 نسخه توسط پزشکان عمومی و 20 نسخه از طریق درمانگاه ها در سیستم حذف دفاتر بیمه ثبت شده است.
وی اظهار داشت: 60 درصد اقلام دارویی تجویز شده از طرف درمانگاه ها و 40 درصد توسط پزشک عمومی ارسال شده است.
رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: سه و نیم قلم دارو در سامانه حذف دفاتر بیمه طی ماه گذشته در درمانگاه ها و 2.5 قلم دارو در مطب پزشکان عمومی تجویز شده است.
دامادی تصریح کرد: بیشترین خدمات به ترتیب در نسخه الکترونیک از طریق داروخانه، آزمایشگاه، سایر خدمات و بخش تصویربرداری ارائه شده است.
وی گفت: تاکنون 77 مطب پزشک عمومی از 147 مطب موجود در استان کرمان به طرح حذف دفاتر بیمه متصل شده است.
وی با بیان اینکه 263 داروخانه در استان کرمان وجود دارد گفت: 38 داروخانه نسخه های الکترونیک را دریافت کرده اند.
رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه سلامت استان کرمان افزود: 74 آزمایشگاه در این استان وجود دارد و تاکنون به 6 آزمایشگاه نسخه الکترونیک ارجاع شده است.
وی تاکید کرد: تاکنون برای بیش از 800 بیمار بصورت الکترونیک نسخه تجویز شده است.
دامادی با اشاره به اینکه سیستم حذف دفاتر بیمه، آزمایشات و اقدامات درمانی تکراری بیمار را خود به خود حذف می کند گفت: تجویزها و اقدامات درمانی در این طرح منطقی تر می شود.
وی افزود: در فاز نخست اجرای طرح حذف دفاتر بیمهف مطب 10 پزشک متخصص تا آخر هفته جاری در کرمان به این سیستم متصل می شود.
دامادی اظهار داشت: طبق برنامه تا آخر آذرماه تمام مطب پزشکان متخصص استان کرمان زیر پوشش طرح حذف دفاتر بیمه قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: طراحی سامانه حذف دفاتر بیمه به گونه ای است که بیمار فقط با ارائه کد ملی می تواند خدمات تشخصیص، درمانی، دارویی و غیره را دریافت کند.
حذف دفترچه بیمه سلامت طی ماه گذشته از استان کرمان به عنوان پایلوت آغاز شد و قرار است از بهمن ماه در کشور نیز اجرایی شود.
با نسخه نویسی الکترونیکی در مراجعه به بخش سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد و با وارد کردن کد ملی، نسخه ثبت الکترونیکی و همزمان در داروخانه ها و آزمایشگاه ها مشاهده می شود.
حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی کردن امور درمانی، اقدامی تاثیرگذار و تحول گرایانه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در همه امور به شمار می رود.
حذف دفترچه بیمه از گردونه درمان، بهره وری از منابع موجود را به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی محقق می کند.
این در حالی است که سالانه استفاده از کاغذهای دفاتر بیمه، جمع آوری، انبار و بازگشت کاغذها به چرخه تولید هزینه های گزافی را به دوش بیمه سلامت می انداخت و اکنون اجرای چرخه الکترونیک و حذف دفاتر بیمه به شکل کاغذی در بسیاری از هزینه های دولت صرفه جویی می کند.
این طرح همچنین به نوعی سوء استفاده از دفاتر بیمه نیز جلوگیری می کند و موجب حفظ سوابق بیماران در تعدادی از بانک های اطلاعاتی کشور می شود.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.