به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان محمد جواد حسین زاده افزود: برگزاری این مسابقه تا پایان ایام الله دهه فجر همزمان با اختتامیه کنگره شهیدان کرمان ادامه دارد.
وی بیان کرد: شهدا، فرزانگان و برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام آنها برای نسل امروز پیموندن طریق عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه های متعددی امکان پذیر است که یکی از مؤثرترین آنها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زمینه ایثار و شهادت است.
وی ادامه داد : بر اساس تاکیدات موکد و مکرر مقام معظم رهبری در باب افزایش مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در گستره دانش و بینش و فراگیری آموزه های دینی از جمله جهاد و شهادت بوده است.
حسین زاده بیان کرد: آیین نامه مسابقه کتابخوانی کنگره 6500 شهید استان کرمان در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان بارگزاری شده است و علاقه مندان به شرکت در مسابقه می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان، منابع مسابقه را مطالعه و در مسابقه شرکت کنند.
وی با اشاره به نقش موثر کتابخانه ها در ترویج کتابخوانی گفت: مسابقه های کتابخوانی بزرگ، ایجاد امکان و تسهیلات برای علاقه مندان به کتاب خوانی، کارهای تشویقی، ترویجی می تواند به ترویج کتابخوانی کمک کند.
24 آبان تا دوم اذر هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.