به گزارش ایرنا، همکاری مشترک در زمینه رفع مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد و سایر نیازهای عمرانی، توسعه فرصت های شغلی پایدار از طریق اجرای طرح های خوداشتغالی از جمله مفاد تفاهم نامه مشترک کمیته انداد و استانداری است.
همچنین کارآفرینی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و برنامه ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر با استفاده از ظرفیت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در استان، تقویت و افزایش میزان سپرده های صندوق امداد ولایت و فراهم کردن زمینه تامین تسهیلات ارزان قیمت و مدت دار بانک های عامل استان با اولویت مددجویان تحت حمایت امداد امام (ره) موضوع این تفاهم نامه است.
کوشش در راستای بهبود شاخص عدالت اجتماعی به عنوان یکی از اولویت های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش در جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار به عنوان مهمترین راهکار توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و سایر اقشار آسیب پذیر، هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت سازمان های دولتی و خصوصی و دولتی در جهت ارائه خدمات مطلوب تر به نیازمندان استان دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
فراهم کردن بستر لازم برای ارائه خدمات و تسهیلات قرض الحسنه از طریق هدایت منابع به سمت صندوق امداد ولایت از نیز مفاد دیگر تفاهم نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری است.
استاندار کرمان در این آیین گفت: مدت زمان اجرای این تفاهم نامه از اول آذرماه سال جاری تا اول آذرماه 1400 است.
محمدجواد فدائی افزود: بهره گیری از ظرفیت های مختلف سازمان ها و دستگاه های ذیربط، همکاری در ایجاد نظام مشارکت خیران، موسسات دولتی و غیردولتی و فعالان عرصه صنعت ساختمان به منظور تامین مسکن نیازمندان در زمینه های فنی، اجرایی و مالی
از مفاد تفاهم نامه امضا شده بین استاداری و کمیته امداد است.
وی ادامه داد: همکاری مشترک در ایجاد و توسعه الگوهای نوین اشتغال با همکاری دانشگاه ها و سایر مراکز علمی به منظور ایجاد مشاغل جدید برای مددجویان از طریق شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
فدائی اظهار داشت: همکاری و حمایت از توانمندسازی اقتصادی اقشار آسیب پذیر از طریق ایجاد زمینه جذب مددجویان کارآفرین و اشتغال دانش آموختگان در صنایع و بنگاه های اقتصادی استان، فراهم کردن زمینه تعامل و همکاری بانک های عامل استان در زمینه جذب صد در صدی سهم اشتغال نیازمندان از اعتبارات تکلیفی بودجه های سنواتی از دیگر مفاد است.
وی ادامه داد: اولویت بخشی در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و ساکنین مناطق محروم و روستائی و مشارکت در احداث سه هزار واحد مسکونی و پنج هزار واحد حمام و سرویس بهداشتی برای مددجویان تحت حمایت در سطح استان از تعهدات مشترک این تفاهم نامه است.
استاندار کرمان ادامه داد: در استان کرمان زمینه ای فراهم شده تا مدیران استانی بر اساس علاقه مندی خود، معین بودن یک خانواده محروم را بر عهده گیرند که این کار در دست انجام است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.