به گزارش ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده روز چهارشنبه در جشنواره ملی عکس آیات با موضوع قرآن معنای زندگی در کرمان افزود: فرهنگ دینی را سوار بر اسب تیزپای هنر و اخلاق ارج نهیم و فضیلت را در جامعه اوج دهیم تا به موفقیت برسیم.
وی با بیان اینکه 2 نوع هنر هدایت گر و انحرافی در جامعه وجود دارد ، اظهار داشت: تردید نکنیم دسته ای از پاک ترین هنرمندان در جهان اسلام و ایران وجود دارند که با اشتیاق و بدون مبالغه در تصاویر ارسالی خود به جشنواره ملی عکس آیات ، معنویت و پیوند به آسمان، فرهنگ و آداب، تاریخ و تمدن، اندیشه، تربیت دینی، اخلاق و فضیلت را نمایش می دهند و در سطح ملی اقدامی بسیار فاخر است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در جهان هزاران نفر، هنر را برای انحراف، حذف اخلاق و طرد معنویت استخدام می کنند ، گفت: هنرمندان ارزشمند دینی در جهان اسلام هنر را برای هدایت و خلق صحنه های درستی، پایبندی به فضایل و اخلاق به کار می گیرند که اقدامی بسیار ارزنده است.
وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به نیکویی از عهده اجرای جشنواره ملی عکس آیات برآمده و بسیاری از اندیشه های قرآنی در این جشنواره خلق شده است و این تصاویر می تواند در جامعه عملی شود.
فقهی زاده با بیان اینکه کرمان میزبان دور بعدی جشنواره ملی عکس آیات خواهد بود افزود: کرمان شهر سخت کوشی، ایثار، تفکر دینی معنویت و هنر است.
وی همچنین ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: هنری ترین کتاب الهی و معجزه الهی و بدون شک یکی از برجسته ترین اعجاز، قرآن است.
این چهره شاخص قرآنی کشور بیان کرد: مفاهیم و صحنه های اخلاقی و هنری در قرآن موج می زند و قرآن با تصویر سازی ذهنی اعتقادات بسیاری را پرورانده است قرآن قیامت را با تصویر زنده می کند و صحنه های متفاوتی در این کتاب قدس مشاهده می شود.
فقهی زاده ادامه داد: تصویر ذهنی بدون عکسی که بر کاغذ رسم می شود اقدامی دشوار است که خداوند متعال به بهترین وجه از عهده این هنرمندی برآمده است.
جشنواره ملی عکس آیات روز چهارشنبه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی این معاونت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، هنرمندان، عکاسان، جامعه هنری و سایر مسئولان استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.
همچنین از کتاب جشنواره ملی عکس آیات در موضوع قرآن معنای زندگی رونمایی شد و این کتاب دارای 148 صفحه، 100 عکس از 75 هنرمند را یافته به جشنواره و 20 اثر از عکاسان به نام کشور موجود است.
همچنین نفرات برتر منتخب داوری جشنواره ملی عکس آیات معرفی و تجلیل شدند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.