به گزارش ایرنا ، ترحم بهزاد روز سه شنبه در جریان بازدید از طرحهای آبخیزداری منابع طبیعی سیرجان به خبرنگار ایرنا گفت : سهم طرحای آبخیزداری سیرجان از این میزان اعتبار یک میلیارد و 260 میلیون تومان بوده است .
وی همچنین گفت : در مجموع امسال 700 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به سازمان جنگل ها اختصاص یافت که از این میزان 5 میلیارد و 800 میلیون تومان برای عملیات بیولوژی و بیومکانیکی در نظر گرفته شده است.
بهزاد ادامه داد: از این میزان اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هم به استان کرمان تخصیص داده شد تا در برنامه تعریف شده چهار هزار هکتار جهت طرح های حفاظت و ذخیره نزولات و تامین چاله های فصلی و کوپه کاری هزینه شود.
وی با بیان اهمیت مراتع و منابع طبیعی گفت : در طرح های منابع طبیعی کنترل سیل و فرسایش خاک و کاهش رسوبات و افزایش بهبود پوشش گیاهی مورد نظر است و باید آبهای زیرزمینی با اجرای طرح ها تقویت شود.
مدیرکل منابع طبیعی گفت : با اختصاص اعتبارات لازم که افزایش خوبی نسبت به سال گذشته داشته ایم امسال در مجموع 24 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار منابع طبیعی استان را در 14 شهرستان و 27 حوزه کاری برای 55 طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری اجرایی تعریف کرده ایم.
مهدی رجبی زاده افزود: تا پایان دی ماه این تعداد طرح به اتمام می رسند تا از نزولات آسمانی بتوانیم بهره کافی در طرح های آبخیزداری در سال جاری و بهار آینده داشته باشیم.
وی توانمند سازی جوامع محلی و توجه به مشکلات مردم در مناطق اجرای طرح های مختلف آبخیزداری را از اولویت و اهداف اجرای طرح ها عنوان کرد و گفت : 14 تسهیل گر برای تحقق این امر با منابع طبیعی استان همکاری می کنند تا مشکلات مردم در این حوزه ها حل شود.
فرماندار سیرجان هم گفت : طرح های آبخیزداری با توجه به مصرف بالای آب توسط صنایع و معادن نقش حیاتی و مفیدی را در این شهرستان دارد و امیدواریم بتوانیم در قالب این طرح ها به اهداف مورد نظر برسیم .
منصور مکی آبادی افزود : معادن و صنایع شهرستان آماده هرگونه همکاری با منابع طبیعی هستند و طرح های جنگل کاری و فضاهای سبز در مناطق معدنی در حال انجام است.
سیرجان در 180کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.