به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خزاعی روز سه شنبه در هشتمین همایش آئین برادری که با حضور مشاورعالی وزیر اطلاعات، امام جمعه کرمان و جمعی از روسای طوایف در شهرستان منوجان برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت افزود: جمهوری اسلامی ایران زیر بار جوسازی‌ها نمی رود و مقاومت چاره ساز است لذا همه مسایل جزیی را باید کنار بگذاریم و وحدت ملی را در همه سطوح حفظ کنیم.
وی ادامه داد: امروز ایران کشور قدرتمندی در دنیا و یک کشور تعیین‌کننده در منطقه است و آمریکا در هیچ یک از توطئه‌های خود علیه ایران موفق نبوده است.
حجت الاسلام خزایی اظهار داشت: گنبد آهنین رژیم اسرائیل کارآمدی ندارد چرا که حماس در یک روز 400 موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد که این رژیم نتوانست جلوی همه آن ها را بگیرد.
مشاور وزیر اطلاعات به روی کار آمدن داعش اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته مسلمانان زیادی کشته شدند و اکثر سرزمین های اهل سنت تخریب شد که پشت این ماجرا آمریکا و اسرائیل است.
حجت الاسلام خزایی با تاکید برآینکه پشت همه تفرقه و جنگ ها آمریکاست، تصریح کرد: هیچ گروه تروریستی با حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.
وی اختلافات بین جهان تسنن و تشیع را در عوامل خارجی و دشمنان و منافع شخصی برخی از رهبران کشورهای اسلامی دانست و عنوان کرد: ایران امروز یک کشور قدرتمند و تعیین کننده در منطقه است و ما کرک و پشم آمریکا را در منطقه ریخته‌ایم.
مشاور وزیر اطلاعات بیان کرد: آمریکا در 40 سال گذشته نتوانسته است در هیچ یک از پروژه منطقه موفق شود، طوری که در 2011 ایران به تنهایی آمریکا را از عراق بیرون کرد و امروز قدرت تعیین کننده نظام بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان این مطلب که امروز مرزهای جغرافیایی یک کشور محدود به کشور خودش نیست، تصریح کرد: اگر ما می خواستیم با داعش در مرزهای خود بجنگیم باخته بودیم، مزیت استراتژیک و قدرت تعیین کننده ایران چیزی بود که آمریکا نتوانست به مصاف ما بیاید و امروز در پشت صحنه می گوید که اگر مشکلاتی در داخل دارید به علت کمک دولت ایران به کشورهای سوریه وعراق است.
وی ادامه داد: هزینه‌هایی که ما در کشورهای دیگر می‌کنیم بسیار ناچیز است و ما منابع بسیاری قوی داریم، قطر با همه پولداری فقط چند کشور عربی تحریمش کردند و با مشکل روبرو شد اما ایران 40 سال در فشار قرار دارد.
مشاور عالی وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه آمریکا از اموال سعودی‌ها در راستای دشمنی با اسلام استفاده می‌کند گفت: همه دولت‌های آمریکا در این سال‌ها در غرب‌آسیا با تفرقه‌افکنی جنگ را به خانه مسلمانان آوردند و بسیاری از مسلمانان را به خاک و خون کشیدند.
وی با اشاره به اینکه امروز در هیچ کجای دنیا نیست که در مساجد اذان پخش نشود اظهار داشت : و امروز دین و شریعت در دنیا به عنوان یک کنش‌گر فعال در عرصه های فرهنگی و سیاسی ظاهر شده است.
حجت الاسلام خزایی بر لزوم وحدت پایدار تاکید کرد و افزود: در طول تاریخ بزرگان اهل سنت و اهل تشیع با یکدیگر تعامل داشته‌اند، به‌طور مثال در جنگ جهانی اول 51 علمای عتبات عالیات فتوا در وجوب دفاع از دولت عثمانی دادند.
هشتمین همایش آئین برادری که با حضور حجت‌الاسلام خزایی مشاورعالی وزیر اطلاعات، امام جمعه کرمان، جمعی از مدیران استانی و روسای طوایف، فرماندهان نظامی و انتظامی استان در شهرستان منوجان برگزار شد.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و 500 کیلومتر که در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد.
این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.