معصومه رفیع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 93 هزار و 327 پرونده نیز از اسناد در مرحله فهرست نویسی توسط کارشناسان مرکز اسناد قرار دارد.
وی تصریح کرد: پژوهشگران و عموم افراد می توانند با مراجعه به این مرکز و همچنین سایت سازمان با راهنمایی کارشناسان این اسناد را از نزدیک مشاهده و مطالعه کنند.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه جنوب شرق کشور اظهار داشت: اسناد موجود در مرکز طبق شیوه نامه مصوب بررسی، ارزیابی، فهرست نویسی و آرشیو می شود و برای نگهداری به مخزن انتقال پیدا می کند.
وی بیان کرد: قدیمی ترین سند موجود در مرکز اسناد کرمان مربوط به دوران صفویه و حکم حاکم کرمان و بیشترین اسناد متعلق به دوران قاجار و پهلوی اول است.
رفیع پور با اشاره به آرشیو مطبوعات کرمان در این مرکز افزود: قدیمی ترین نسخه مطبوعات کرمان متعلق به روزنامه اطلاعات در سال 1305 شمسی است.
وی گفت: تعداد هفت هزار و 245 جلد کتاب در زمینه های مختلف در این مرکز نگهداری می شود و نسخه ای از کتاب وسائل الشیعه مربوط به سال 1082 هجری قمری قدیمی ترین کتاب موجود بشمار می رود.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه جنوب شرق کشور بیان کرد: در تعامل این مرکز با مراکز دانشگاهی یک نسخه از تمامی کتاب های چاپ شده نویسندگان و پایان نامه های دانشجویی دانشجویان کارشناسی ارشد و بالاتر به این مرکز ارسال می شود.
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور استان های کرمان و هرمزگان را پوشش می دهد.
و مدیریت آن در خیابان ابن سینا کرمان قرار دارد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.