مالک اژدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد اشتغال در بخش های بافت فرش، پرورش دام، مشاغل خانگی و پنل های خورشیدی انجام شده و 10 تا 20 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری این میزان اشتغال به یکهزار نفر برسد که تحول بسیار بزرگی در امر اشتغال شهرستان راور بشمار می رود.
فرماندار راور با اشاره به خشکسالی و کمبود آب تصریح کرد: برای اجرای آبیاری نوین در هر هکتار 100 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود که با استقبال خوب کشاورزان مواجه شده است.
وی ادامه داد: به دلیل شرایط اقلیمی بخش بزرگی از محصول پسته شهرستان راور در سال جاری از بین رفت، اما در محصول انار از 230 هکتار باغات شهرستان 2 هزار و 500 تن انار برداشت شده است.
اژدری بیان کرد: در بحث عمران روستایی با وجود مشکل در تهیه قیر، بیش از 85 هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در بخش مرکزی و کوهساران انجام شده است.
وی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در این شهرستان تصریح کرد: در روستاهای کانون زلزله، 95 درصد منازل بازسازی شده اند و یک هزار و 50 پرونده وام برای متقاضیان تشکیل شده است.
فرماندار راور گفت: در 35 روستا احیا و بازسازی قنوات در دستور کار قرار گرفته است و در 17 روستا به طور 100 درصد عملیات احیا به پایان رسیده و کار در مابقی قنوات با پیشرفت بالای 70 درصد ادامه داد.
وی با اشاره به آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان شهرستان راور افزود: سومین پایگاه ثبت جهانی کویر لوت به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.
اژدری با اشاره به ضرورت تکمیل بزرگراه راور دیهوک بیان کرد: برخی از قطعات این طرح 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر اخیر معاون رئیس جمهوری به شهرستان راور، مشکلات مالی پیمانکاران این طرح بزرگ مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان راور در فاصله 140 کیلومتری شمال کرمان واقع شده است.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.