به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، با حضور معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان، مجتمع تولیدی شن و ماسه دهیاری ده علی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهبنان و نیروگاه خورشیدی دهیاری روستای هروز سفلی شهرستان راور روز یکشنبه افتتاح شدند.
مجتمع تولیدی شن و ماسه دهیاری ده علی شهرستان کوهبنان در حال حاضر روزانه 160 تن شن شسته تولید دارد.
نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی دهیاری روستای هروز سفلی شهرستان راور نیز با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه این افتتاحیه اولویت سازمان را بر ایجاد اشتغال‌های روستایی برشمرد و گفت : در این راستا برای اعطای مجوزها و اعتبارات همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.
سعیدرضا جندقیان با اشاره به انتخاب سه استان به عنوان پایلوت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی افزود: محورهای توسعه در 360 روستا را احصاء کرده‌ایم و بازدیدها به صورت روستا به روستا انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: روستاها در دهه‌های گذشته تولید کننده‌های اصلی بودند و دلیل ورود وزارت کشور در عرصه اقتصادی نیز بازگرداندن شان روستاها است.
معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: کرمان جزو استان‌های با توانمندی‌های فراوان است و هدف ما این است که بازگشت جمعیت به معنای واقعی را به روستاها داشته باشیم.
وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه این سازمان با پست بانک در سال 95 اشاره کرد و گفت: از محل این تفاهم نامه اعتباراتی به استان داده شد که اجرای پروژه‌های امروز نیز جزو آنهاست و کرمان به خوبی در این حوزه وارد شده است.
وی رویکرد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را توسعه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: از طرح‌های اشتغال روستایی استقبال می‌کنیم.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور روز یکشنبه به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه وارد استان کرمان شده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.