به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، علی اکبر سلطانی نژاد روز یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان افزود: برای هر متقاضی مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض به حساب مردم شهر کوهبنان و روستای جور که تسهیلات بازسازی دریافت کرده اند و فونداسیون واحد مسکونی خود را اجرا کرده اند، واریز شد.
وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند بدون مراجعه به ستاد بازسازی و انجام مراحل اداری، کمک بلاعوض خود رادریافت کنند، ادامه داد: هیات دولت با پیشنهاد بنیاد مسکن موافقت کرده و مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود 4 درصد در روستاهای مناطق زلزله زده و مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد تخصیص داده شده که به بانک های عامل استان ابلاغ شده و به زودی توسط بانک های کوهبنان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان عنوان کرد: تاکنون 103میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و همچنین 32 میلیارد تومان کمک بلاعوض در شهرستان کوهبنان به متقاضیان پرداخت شده است و 2200 واحد در شهرستان کوهبنان تسهیلات بازسازی دریافت کرده اند که در زلزله 30 اذرماه 300 واحد در شهر و200واحد در روستا 100درصد خسارت دیده بودند.
سلطانی نژاد گفت: تاکنون یک هزار و 150 واحد به پایان رسیده و مابقی به دلیل غیر مقاوم بودن از نظر سازه در حال مقاوم سازی هستند.
وی افزود: هر واحد مسکونی روستایی 45 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و واحدهای مسکونی شهری 60 میلیون تومان تسهیلات و 13میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.
سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین هزینه آواربرداری، تهیه نقشه ساختمانی و صدور پروانه نظارت توسط نظام مهندسی تا 80 متر مربع رایگان انجام می شود و تعداد 100 کیسه سیمان نیز به متقاضیان داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در خاتمه گفت : در استان کرمان 15 هزار و 312 واحد مسکونی خسارت دیده حوادث سیل و زلزله در حال بازسازی هستند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان بازسازی در کنار مردم خواهد بود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.