به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان در سال جاری افزود: به نظر می رسد اعتقادی به واگذاری پروژه های تملک دارایی سرمایه ای وجود ندارد و این موضوع را پیشرفت 20 درصدی این کار نشان می دهد و ما به عنوان کارگزاران دولت باید در راستای اجرای طرح های پیش بینی شده اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: تا یک ماه آینده باید 50 درصد پروژه های تملک دارایی سرمایه ای تعیین شده برای واگذاری بخ بخش خصوصی، واگذار شود و گزارش اقدامات انجام شده در این حوزه نیز بصورت کامل ارائه شود.
استاندار کرمان با بیان اینکه دولت با توجه به تعدد پروژه ها و کمبود منابع تصمیم به واگذاری برخی پروژه ها گرفته است ادامه داد: اگر این روش را قبول نداریم باید درباره آن صحبت کرد و اگر اصل این کار را قبول داریم باید مسائل اجرایی احتمالی موجود در مسیر اجرای این کار را برطرف و کار را به بهترین شکل دنبال کرد.
فدائی بر گزارش دهی اقدامات انجام شده از سوی مدیران استانی نیز تاکید کرد و گفت: تا پنجم آذرماه اداره امور مالیاتی و شورای هماهنگی بانک های استان به استانداری کرمان اعلام کنند که مجموع پیمانکاران استان چه میزان بدهی مالیاتی و چه میزان بدهی بانکی دارند.
وی اظهارداشت: با توجه به ساز و کارهای قانونی برای تهاتر بدهی های مالیاتی و مطالبات پیمانکاران، باید با بدهکارانی که نمی خواهند بدهی دولت را پرداخت کنند، برخورد شود.
وی بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید تا 15 آذرماه سهمیه خود از اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنند و در غیر این صورت، شورای توسعه و برنامه ریزی استان و استانداری کرمان اختیار دارند که نسبت به جا به جایی اعتبارات اقدام کنند.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به بررسی طرح هادی شهر لاله زار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: یکی از اشکالات طرح های جامع و هادی این است که این طرح ها روی برگه باقی می ماند و در این رابطه باید طرح ها به شکلی تدوین شود که اجرایی بوده و مردم اثرات آن را مشاهده کنند.
وی گفت: هر خیری که برای ساخت مدرسه اقدام کند، به ازای مبلغی که برای ساخت مدرسه هزینه می کند، از درآمد مشمول مالیات وی حذف می شود.
نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: لازم است که بررسی مجدد درباره توزیع جغرافیایی منابع به شهرستان های استان انجام شود تا بدانیم چرا رشد برخی مناطق متناسب با هم نیست.
حبیب الله نیکزادی افزود: فعالیت واحدهای تولیدی و کارگاهی در شهرستان ها و حساب های متمرکز آنها در مرکز استان، ظلمی به مردم این شهرستان ها است و برای ایجاد اشتغال و توسعه درآمد در این شهرستان ها باید توجه ویژه ای به این حوزه صورت گیرد.
وی بر بهبود وضعیت زندان ها و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در این مراکز تاکید کرد و ادامه داد: اداره مالیات قانون را رعایت نمی کند و بسیاری از درآمدهای مالیاتی باید به استان ها و شهرستان ها برگردد که این کار صورت نمی گیرد.
نماینده مردم بم، ریگان، نرماشیر و فهرج در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آسیب شناسی کرده و با برنامه های مدون برای کاهش آسیب ها اقدام کرد.
وی پیشنهاد کرد: لازم است که ادارات کارهای جدیدی برای ایجاد اشتغال و توسعه درآمد را جمع بندی کرده و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اعلام کنند تا منابع جدیدی را برای اجرای آنها پیش بینی کنیم و در این رابطه به استفاده از انرژی های نوین و پاک نیز توجه ویژه تری صورت گیرد.
نیکزادی تاکید کرد: توزیع اعتبارات استانی باید به شکلی یکنواخت انجام شود که همه مردم در نقاط مختلف به یک اندازه از آنها استفاه کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: تخصیص اعتبارات هزینه ای در 6 ماه 42 درصد بوده که هشت درصد نسبت به 50 درصد 6 ماهه، کسری داشته است که موجب شد دستگاه ها با مشکلاتی روبرو شوند اما در تخصیص 9 ماهه، 72.9 درصد تخصیص داشته ایم که بر این اساس منفی 2.3 درصد کسری داریم و انتظار است که بهبود نسبی در شرایط اعتبارات هزینه ای داشته باشیم.
جعفر رودری بیان کرد: در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز 1698.3 میلیارد تومان ابلاغ داشته ایم که میزان تخصیص این اعتبارات 43.3 درصد در سرجمع بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال تمامی برنامه های شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان بر اساس برنامه پیش بینی شده اجرایی شده است، ادامه داد: شورای توسعه و برنامه ریزی عالی ترین مرجع تصمیم گیری و سیاست گذاری در استان ها به شمار می رود و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.