به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی افزود: در حال حاضر پروژهای مرمتی صحن میرداماد آستانه شاه نعمت الله ولی به عنوان یکی از یادگاران دوره صفویه، عمارت شتر گلوی ماهان و همچنین بافت تاریخی شهرهای ماهان و جوپار در دست اقدام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به مرمت بافت تاریخی شهر ماهان تصریح کرد: خیابان مدرس جز بافت تاریخی و یکی از قدیمی ترین معابر اصلی ماهان محسوب می شود که طی ماه های اخیر عملیات بدنه سازی بخشی از آن انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه عمارت شترگلو یکی از خانه ای اعیانی مربوط به دوره 'متولی باشی' آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان است گفت: این عمارت توسط نورعلی شاه، معمار چیره دست در دوره قاجار احداث شده که در حال حاضر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال مرمت است.
فرخی با بیان اینکه محله پیشه و 6 مقسم نیز از قدیمترین محله های شهر جوپار محسوب می شود اظهار داشت: این محله که در گذشته ارتباط قنات گوهر ریز با مرکز شهر و همچنین آستانه امامزادگان جوپار را ایجاد می کرده، هم اکنون جداره های تاریخی آن در حال مرمت است.
شهر تاریخی و گردشگری ماهان در فاصله 25 کیلومتری جنوب غرب کرمان و در دامنه کوه های تیگران قرار گرفته است.
استان کرمان با هفت اثر جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می رود.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.