به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در ستاد اقامه نماز استان کرمان افزود: باید بیش از این برای شورای اقامه نماز اهمیت قائل شد لذا نباید برگزاری این جلسات در فواصل زمانی زیاد انجام شود.
وی تاکید کرد: باید دید شورای اقامه نماز چه اهدافی دارد و بعد در راستای آن اهداف اقدام کرد لذا توجه به توسعه کمی و کیفی نماز می تواند از جمله اهداف ستاد اقامه نماز در استان کرمان باشد.
سرپرست استانداری کرمان بیان کرد: باید اقدامات در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز را از منظر نظری و عملی مورد سنجش قرار داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به برگزاری جشنواره های منطقه ای با موضوع نماز در استان کرمان طی بهمن و اسفند سال جاری اشاره کرد.
محمدرضا علیزاده گفت: یکی دیگر از رویدادهای امسال استان کرمان در حوزه نماز برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی است که یکی از محورهای آن نماز است و در این راستا 50 اثر در قالب شعر با موضوع جایگاه نماز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هنرهایی مانند طراحی و نقاشی در راستای اشاعه فرهنگ نماز مورد توجه قرار گرفته و پوسترها در نمایشگاهی با موضوع نماز در شهرستان های مختلف استان کرمان در حال برگزاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در حوزه تبیین جایگاه نماز، استفاده از ظرفیت رسانه ها در جشنواره مطبوعات و رسانه ها است لذا در این جشنواره از مطبوعاتی که در زمینه نماز فعالیت کرده اند تقدیر می شود.
وی گفت: جشنواره کتابخوانی، شعر، داستان، نقاشی و عکس از نگاه دوربین نیز در راستای ترویج فرهنگ نماز برگزار می شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز گفت: این شورا در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز توجه به زیرساخت ها و آماده کردن زمینه برگزاری و تعمیق فرهنگ نماز فعالیت می کند.
حجت الاسلام مهدی عربپور افزود: ریاست شورای اقامه نماز استان کرمان حدود 2 سال بر عهده استانداران است و دبیرخانه این شورا در ستاد اقامه نماز در زمینه مهدکودک ها نهضت سوادآموزی و غیره با توجه به محدودیت ها و کمبود اعتبارات اقدامات خوبی انجام داده است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.