پونه نامور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری مشترک دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری بمنظور اصلاح الگوی غذایی خانوارهای روستایی و ایجاد باغچه های خانگی با تاکید بر تولید محصول سالم اجرا شد.
وی با بیان اینکه اصلاح وضعیت تغذیه زنان روستایی و عشایر، در دستور کار 2 وزارتخانه بهداشت و جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: این طرح برای بهبود وضعیت تغذیه زنان روستایی و عشایر در کشور اجرا می شود و‌ شامل 2 راهبرد اصلی آموزش و کشت جایگزین است.
نامور تصریح کرد: پس از تشکیل کارگروه های ستادی و شهرستانی در این طرح، آموزش 41 نفر از کارشناسان فعال در حوزه زنان روستایی و کارشناسان تغذیه، 140 نفر زن تسهیلگر توسعه روستایی و بهورز و 2 هزار و 800 نفر زن روستایی با هدف ایجاد 12 سایت باغچه های خانگی با رویکرد محصول انجام شد.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تمرکز اصلی این برنامه، آموزش، فرهنگ سازی، ترویج مصرف غذاهای ایرانی و استفاده از ظرفیت زمین‌های در دسترس زنان روستایی و عشایر برای گسترش کاشت سبزیجات است.
جنوب کرمان دارای اقلیمی متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد، این خطه دارای بزرگترین گلخانه های طبیعی جهان بوده که سالانه محصولات کشاورزی زیادی را به سایر نقاط کشور صادر می کند.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهر جیرفت ، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب را پوشش می دهد.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.