در تمامی لحظه ها، تلخی و شیرینی های گذشته کشوری با فرهنگ و تمدن غنی ایران، تجربیاتی نهفته است که تنها با مطالعه دقیق آن می توان از موانع و مشکلات پیش روی این روزهای کشور گذر کرد و از تجربیات گذشتگان برای توسعه کشور بهره برد.
کشور ما در سالها و هزاره های گذشته، بارها مورد هجوم اقوام و کشورهای بیگانه از جمله آشور، مغول، اعراب و یونانی ها قرار گرفت و اقوام بدوی مهاجم با نابودی فرهنگ و تمدن، مسیر بالندگی ایران را متوقف کردند.
آشوری ها با هجوم به اقوام عیلامی شهر شوش را ویران کردند، یونانیان پایتخت حکومت پرجلال هخامنشی را آتش زدند، اعراب آثار فرهنگ و تمدن ایرانی را در آتش قهر خود سوزاندند و مغول با غارت و ویرانی، صدها سال حکومت بدوی خود را بر ما تحمیل کرد.
و اما ایران همواره از نو به پا خاست با کسب تجربه از سال ها عقب افتادگی از اشتباهات گذشته خود.
آنچه در تمامی این دوره ها به چشم می خورد نداشتن اتحاد و چند دستگی مردم و حاکمان، غرور پادشاهان و دست کم گرفتن دشمن بیگانه بود که ضمن قتل عام نیاکان ما، کشور را به ورطه نابودی کشانده بود.
هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز پیروزی با اتحاد و همدلی در تاریخ ایران اسلامی است که نشان می دهد دشمنان کشور هر چند قدرتمند و هر تعداد که باشند، نمی توانند مقابل یک آرمان واحد ایستادگی کنند.
دلیل اصلی پیروزی کشور در دوران دفاع مقدس تجلی دلدادگی، یکپارچگی، همدلی و همزبانی بین ملت و حاکمیت بود که اتحاد مردم و داشتن هدفی واحد، علاوه بر دفاع از عزت و کیان جمهوری اسلامی موجب شد که حتی یک وجب از خاک گهرخیر ایران به دست بیگانگان نیفتد.
این روزها که کشور ایران یکبار دیگر مسیر اقتدار، خودباوری و بالندگی را در پیش گرفته، دشمنان خارجی با داشتن چشم طمع نمی خواهند قدرتی در منطقه استراتژیک خاورمیانه شکل گیرد.
امروز اگر از اشتباهات سالهای دور و نزدیک درس نگیریم یکبار دیگر محکوم به تکرار آنیم، باید تمامی مردم در چهار گوشه این خاک گهر خیز فارغ از هر جناح، قوم و نژادی زیر پرچم ایران و به یاد روزهای شکوه و افتخار متحد شوند و به هیچ قدرتی اجازه دست اندازی به کشورمان را ندهند که هیچ قدرتی بالاتر از اراده مردم نیست.
*خبرنگار ایرنا
7420/1772
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.