به گزارش ایرنا، آیین راهپیمایی 13 آبان در شهر کرمان روز یکشنبه با حضور آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان،نماینده ولی فقیه در استان و سرپرست استانداری کرمان و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه، ارتش و انتظامی ، برخی نمایندگان مردم استان در مجلس ، مدیران دستگاههای اجرایی ، دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم از چهار راه توحید به سمت میدان شورا و مصلا برگزار شد.
راهپیمایان در طول مسیر با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود خائن ، مرگ بر انگلیس ، هیهات مناالذله، سیزدهم آبان ماه یوم الله یوم الله، خامنه ای خمینی دیگرست ولایتش ولایت حیدر است، بر حفظ اصول و آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کردند.
در پایان قطعنامه راهپیمایی 13 آبان نیز با فریاد الله اکبر به تایید حاضران رسید.
حضور پرشور نوجوانان، جوانان و دانشجویان با پلاکاردها و پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و شعارهای ضد آمریکایی و ضد استکباری از نکات قابل توجه این آیین بود.
برگزاری نمایشگاه عکس، پخش ترانه و سرودهای انقلابی جلوه زیبایی به برگزاری آیین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز داد.
13 آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن بویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
روز دانش‌ آموز در ایران مصادف است با 13 آبان و علت نامگذاری این روز، واقعه شهادت جمعی دانش‌ آموزان در تهران است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز 13 آبان 1357 در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.
به منظور گرامیداشت این روز، 13 آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌ آموز نامگذاری شده است.
3029/ 7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.