عیسی کریمی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری پدافند غیرعامل در شهرستان های جنوبی استان کرمان با همکاری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و مشارکت دستگاه های امدادی اشاره کرد و افزود: در این مانورها مهمترین عاملِ تهدیدی در حوزه پدافند غیرعامل هر شهرستان شناسایی و با توجه به عامل تهدیدی، این مانورها انجام شد.
وی ادامه داد: مانور پدافند غیرعامل واژگونی خودروی حامل سوخت غیرمجاز در محور رودبارجنوب به ایرانشهر اجرایی شد.
کریمی از برگزاری مانور تصادف و برخورد خودرو در تونل و آتش سوزی در تونل بهمن، محور جیرفت به جبالبارز خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت ترددی در این محور ترانزیتی و وجود 12 تونل با همکاری دستگاه های همکار، مانور پدافندی این محور انجام شد تا در زمان بروز حادثه نیروهای راهداری و دستگاه های همکار بتوانند بموقع عملیات لازم را انجام دهند.
مسئول پدافند غیرعامل اداره کل راهداری جنوب کرمان افزود: مانور سقوط خودرو از پل، آخرین مانوری بود که در شهرستان فاریاب برگزار شد.
وی بیان کرد: مهمترین هدف از برگزاری مانور پدافند غیرعامل پیشگیری از تهدیدات و افزایش امنیت جان انسان ها در بالاترین سطح ممکن است.
کریمی با بیان اینکه این مانورها با شعار 'پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی' برگزار شد، اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی برای آموزش، اجرا و نهادینه سازی اصول و فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه است.
وی ایجاد آمادگی لازم در حوزه راهداری و حمل و نقل جنوب استان کرمان و همچنین واکنش به موقع ادارات شهرستانی در زمان، قبل و بعد از بحران را از اهداف دیگر این مانور برشمرد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.