امین باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرد غبار شدید موجب کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان - چابهار و کندی تردد خودروها در این محور شده است.
وی اظهار داشت: همچنین 30 روستای این شهرستان در محاصره شدید گرد و غبار قرار دارد و دسترسی به این روستاها امکان پذیر نیست.
باقری از اعزام سه اکیپ امدادی به منظور امدادرسانی به روستاهای محاصره در گرد و غبار خبر داد و افزود: تمام مراکز بهداشتی درمانی ریگان در حالت آماده باش قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای هلال احمر تاکنون به 6 خودروی گرفتار در گرد غبار در این شهرستان امدادرسانی کرده و سرنشینان این خودروها را اسکان داده اند.
فرماندار ریگان تصریح کرد: گرد غبار 16 روستای ریگان را خالی از سکنه و بیش از نیمی از روستاهای این شهرستان را در محاصره شنهای روان قرار داده است.
باقری کاهش نزولات جوی، از بین رفتن پوشش گیاهی و خشک شدن درختان کهور منحصر به فرد ایرانی را در این شهرستان از جمله عوارض بروز پدیده گرد غبار در این شهرستان اعلام کرد.
وی بیان داشت: شنهای روان نیز نیمی از شهر ریگان را فرا گرفته و مشکلاتی را برای شهروندان ریگانی به وجود آورده است.
ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی و گرد و غبار در کشور می باشد که تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
3029/7442
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.