به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور عصر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان افزود: با تدوین سند بخش کشاورزی این منطقه مشکلات کشاورزی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برطرف می شود.
وی ادامه داد: افزون بر 65 درصد مردم منطقه جنوب کرمان کشاورز و هر ساله با مشکلات عدیده ای روبرو هستند لذا نیازمند برنامه و نقشه راه تخصصی برای این بخش هستیم.
وی اظهار داشت: به دلیل نبود برنامه کشاورزی دقیق هر ساله ضررهای غیرقابل جبرانی در این حوزه به مردم جنوب استان کرمان وارد می شود به طوری که امسال محصول گوجه کشاورزان این منطقه با قیمت بسیار پایین خریداری شد ولی اکنون گوجه به صورت قاچاق صادر می شود.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان باید دارای شناسنامه باشند گفت: با این اقدام گوشه ‌ای از مشکلات این قشر رفع می شود لذا می ‌طلبد بر اساس پایش علمی به کشاورزان خدمات ارائه کنیم.
وی به افزایش قیمت محصولات کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: کشاورزان جنوب کرمان به دلیل نبود صنایع تبدیلی در این منطقه، محصولات فراوری شده کشاورزی حاصل دست خود را با قیمت گران بخرند و این ظلمی بزرگ در حق کشاورزان این منظقه است.
وی با بیان اینکه افزون بر 6 میلیون تحصیل ‌کرده کشاورزی در جنوب استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: باید از این ظرفیت کشاورزی استفاده کرد تا شاهد رونق این بخش باشیم.
** توسعه گلخانه ها در جنوب کرمان رشد 90 درصدی داشته است
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با حمایت های دولت تدبیر و امید جنوب کرمان در زمینه توسعه گلخانه ها رشد 90 درصدی داشته است.
احمد حمزه افزود: گلخانه‌های منطقه جنوب استان افزایش چشمگیری داشته که این مهم بیانگر ظرفیت بالای این منطقه بوده و این منطقه رتبه دوم گلخانه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
وی به خدمات دولت در زمینه آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: آبیاری‌ های تحت فشار در جنوب استان کرمان بیش از 30 درصد افزایش داشته است.
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منابع آبی محدود است افزود: اگر به این مهم توجه نکنیم با چالش‌ های جدی روبرو می‌ شویم لذا توسعه روش‌ های نوین آبیاری ضروری است.
وی گفت: حدود 80 درصد نیاز کشور به بخش کشاورزی در کشور تامین می ‌شود و منطقه جنوب کرمان در بخش کشاورزی کشور نقش مهمی دارد از این رو نیازمند توجه ویژه است.
حمزه با بیان اینکه تسهیلات بانکی 18 درصدی برای کشاوران مقرون به‌صرفه نیست اظهار کرد: امنیت غذایی کشور خوب است اما به نقطه مطلوب نرسیده لذا باید از کشاورزی حمایت شود.
وی با بیان اینکه سالانه 120 تن تولید محصول کشاورزی داریم، افزود: این مقدار بیش از نیاز کشور است که باید برای صادرات این محصولات کشاورزی زیرساخت‌ ها و تمهیدات لازم فراهم شود.
در این آئین از زحمات سید یعقوب موسوی تقدیر و سعید برخوری به سمت ریاست سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان معرفی شد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
7450/7429/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.