به گزارش ایرنا، صادق ضیائیان شبانگاه یکشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان کرمان
افزود:این استان با کاهش 66 درصدی بارندگی در سال زراعی گذشته رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد تغییرات اقلیمی در استان کرمان شدیدتر از بقیه نقاط کشور است به گونه ای که کاهش بارندگی سالانه در این استان نسبت به میانگین کشوری تقریبا 2 برابر است.
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پیش بینی ها در مورد بارندگی در سال زراعی جاری افزود: پیش بینی این است که در وضعیت بارندگی استان کرمان در آبان ماه نرمال باشد.
وی ادامه داد: این وضعیت برای آذرماه در اغلب نقاط استان به غیر از مناطق جنوبی نیز نرمال است و در مناطق جنوبی کرمان در دی ماه شاهد کاهش بارندگی خواهیم بود.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز افزود: کرمان جز استان های حادثه خیز کشور است و به همین دلیل میانگین مقاوم سازی مسکن در کشور حدود 40 درصد و در این استان این آمار بالای 65 درصد است.
عزیزالله مهدیان افزود: برای بیش از 18 هزار و 500 واحد شهری و روستایی تسهیلات نوسازی پیش بینی شده که سهم اعتبارات بلاعوض برای استان کرمان 185 میلیارد تومان و تاکنون 157 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.
وی با اشاره به وجود پنج میلیون و 300 هزار خانه روستایی در کشور خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته بیش 2 میلیون و 100 هزار واحد بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی شده است.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: در بخش مسکن روستایی برای 10 هزار مسکن استان سهمیه در نظر گرفته شده که سه هزار و 500 واحد از آنها ابلاغ شده و 826 واحد از آن ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به درخواست های معاونت امور عمرانی استانداری کرمان، آمادگی داریم برای همه واحدهای روستایی که در مناطق جنوبی استان به مرحله عقد قرارداد دریافت تسهیلات برسند به میزان چهار میلیون تومان اعتبار بلاعوض اختصاص دهیم.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.