به گزارش ایرنا، مهدی صدفی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت 13 آبان ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدای دانش آموز افزود: یکی از اصول غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی اصل استکبار ستیزی است که از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.
وی اظهار داشت: شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار، صرفاً شعار نیست بلکه فرهنگ مبارزه با ظلم، بی عدالتی، استعمار و خودکامگی است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هر سه واقعه 13 آبان نقطه عطفی در نظام جمهوری اسلامی و پیام هر سه مبارزه با مستکبران عالم و ریشه این مبارزات در فرهنگ قرآنی و عاشورایی است.
صدفی تصریح کرد: یکی از اهداف انبیا الهی مبارزه با ظلم و بی عدالتی است و امروزه به عنوان یکی از باورهای دینی و اعتقادی ما محسوب می شود.
وی تکریم شهدای دانش آموز و دانشجو، تجلیل از شخصیت والایی چون امام خمینی (ره) به عنوان رهبر نهضت و تقویت روحیه استکبار ستیزی در جامعه را مهمترین اهداف 13 آبان برشمرد و افزود: ملت ما قبل و بعد از انقلاب اسلامی شاهد توطئه های زیادی از طرف مستکبرین جهان بوده و تاکنون بیش از یکصد مورد از جنایات آمریکا احصا شده است.
صدفی آگاهی بخشی به جامعه بویژه به نسل جوان در راستای دشمن شناسی را یکی دیگر از اهداف گرامیداشت 13 آبان دانست و گفت: تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری، بازخوانی جنایت های آمریکا و تبیین جنایت های آمریکا در حال حاضر از دیگر اهداف 13 آبان است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اهمیت مبارزه با دنیای استکبار گفت: مبارزه با آمریکا و استکبار که ریشه در فرهنگ دینی و الهی دارد محدود به یک مقطع زمانی خاص نیست.
وی یادآورشد: در سال جاری شاهد زیاده خواهی دنیای استکباری بوده ایم به طوری که از همه ظرفیت ها و توان خود علیه این نظام استفاده کرده است.
صدفی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف در راهپیمایی 13 آبان پاسخی به زیاده گویی های آمریکا و ترامپ است تصریح کرد: پیام 13 آبان این است که ملت مقتدر ایران همچون 40 سال گذشته مقاوم و استوار در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستاده و این راهپیمایی، مقدمه ای برای راهپیمایی باشکوه 22 بهمن خواهد بود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه های 13 آبان در 2 بُعد تبیینی و آیینی برگزار می شود خاطرنشان کرد: برنامه های 13 آبان در بُعد تبینی بر عهده اقشار مردم و دستگاه های اجرایی است که نشست های متعددی تاکنون در این رابطه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان جنبه آیینی دارد که با حضور اقشار مختلف سراسر استان کرمان برگزار می شود گفت: راهپیمایی در شهر کرمان از ساعت 9 صبح از چهارراه توحید (ارگ سابق) شروع و تا میدان عاشورا ادامه دارد.
صدفی ادامه دارد: سخنران تجمع پایانی مراسم 13 آبان شهر کرمان آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان یادآورشد: 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و همه اقشار مختلف انقلاب اسلامی باید در این مراسم شرکت کنند.
وی برپایی نمایشگاه عکس، نشست پرسش و پاسخ، استقرار ایستگاههای سلامت، ویژه برنامه های خاص کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تربیون آزاد، ویژه برنامه برهان، مسابقه فرهنگی و هنری، چاپ کتابچه یکصد جنایت آمریکا، بهره گیری از فضای مجازی، نشست های تخصصی در مدارس و دانشگاه، ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان و بهره گیری از خطبه های نماز جمعه را از جمله برنامه های طول مسیر راهپیمایی 13 آبان عنوان کرد.
صدفی با اشاره به بهره گیری از ایام عزاداری اربعین خاطرنشان کرد: اربعین حسینی (ع) حرکتی در راستای نمایش اقتدار تشیع و نشانه پایبندی مردم به اصول و ارزش های اسلامی و پاسخی به دنیای استکبار است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.