محمد کمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه اعتباراتی از سوی مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی در زمینه توسعه طرح های آبخیزداری به جنوب کرمان اختصاص پیدا کرده، اداره کل منابع طبیعی این دیار یکی از دستگاه های پیشرو در جذب اعتبارات بوده است.
وی تصریح کرد: در شهرستان های فاریاب و جیرفت یکهزار و 100 هکتار طرح های بیومکانیک در زمینه افزایش پوشش گیاهی، حفاظت آب و خاک و اقتصادی کردن طرح های مرتع داری با کشت گیاهان دارویی در حال اجرا بوده که با توجه به شرایط آب و هوایی و به موقع شروع شدن فعالیت ها، طرح با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه است.
کارشناس معین دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: جنوب کرمان جزو سه استان نخست در این حوزه است چرا که که طرح های خود را به موقع شروع و به موقع نیز به اتمام خواهد رساند.
وی ادامه داد: طرح های منابع طبیعی در تمام کشور باید تا پایان آذرماه به بهره برداری برسند ولی این طرح ها در جنوب کرمان تا 20 آبان ماه سال جاری با روحیه جهادی و همدلی، زودتر از موعد به اتمام می رسند.
کمالی بیان کرد: جنوب کرمان شاهد تغییر اقلیم نیست اما نوسانات آب و هوایی در کل کشور اتفاق افتاده و طرح های منابع طبیعی هم به وسیله یک گروه فنی کشوری، کارشناسی شده است.
وی ادامه داد: در بحث صیانت از منابع طبیعی هیچ کاری بدون پشتوانه کارشناسان مجرب انجام نمی شود.
کارشناس معین دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان اینکه در جیرفت بارندگی بالای 30 تا 50 میلی متر بوده است، اظهار داشت: با این میزان بارندگی شاهد جوانه های روییده شده هستیم که نشان از به نتیجه رسیدن طرح هاست.
وی به اعتبارات طرح های آبخیزداری کشور نیز اشاره کرد و گفت: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به صورت نقدی دریافت شده که باید هر چه سریعتر به سرانجام برسند.
کمالی ادامه داد: هم اکنون مدیرکل های امور استان های منابع طبیعی کشور برای اتمام هر چه سریعتر این طرح ها در حال تلاش هستند.
بنا به گفته مسئولان، اعتبار اختصاص یافته به طرح های آبخیزداری و آبخوانداری شهرستانهای جنوبی کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل 250 درصد افزایش یافته است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب را زیر پوشش دارد.
. 5054/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.