به گزارش ایرنا، مسابقات شطرنج برق آسای انگلستان این بار در حالی آغاز شد که پوریا درینی شطرنج باز حرفه ای از شهرستان جیرفت به نمایندگی از جامعه شطرنج ایران، مدعی قهرمانی این آوردگاه جهانی است.
درینی که عنوان سریع ترین استاد بزرگ سیمولتانه (بازی همزمان) کشور را از آن خود کرده در این دوره از مسابقات با روحیه بهتری به میدان مسابقه قدم گذاشته و قرار است هیچ راهی برای فرار شاه حریفان خود باقی نگذارد.
او تجربه مسابقات آسیایی و چندین مسابقه بین المللی دیگر را به همراه دارد و با نگاهی به گذشته این جوان متوجه خواهیم شد که او همیشه در کوتاهترین زمان ممکن، حریفان خود را محکوم به شکست می کند.
این شطرنج باز جیرفتی با پیروزی های متعدد خود در جدال با شطرنج بازان مشهور دنیا، نام ایران اسلامی را در عرصه شطرنج جهان، بلند آوازه کرده است.
**رقابت 37 کشور در مسابقات شطرنج انگلستان
شطرنج باز جیرفتی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات بلیتس اینترنتی سایت chess.com سوپر مسابقات شطرنج جزیره در انگلیس از امشب آغاز شد.
پوریا درینی افزود: در این مسابقات 165 بازیکن از 37 کشور جهان با هم به رقابت می پردازند.
وی تصریح کرد: در این مسابقات بازیکنان بزرگ شطرنج دنیا حضور دارند از این رو امیدوارم بتوانم نتیجه رضایت بخشی را کسب و برای کشورم افتخار آفرینی کنم.
**پوریا درینی افتخار جامعه شطرنج ایران و آسیا
فرماندار عنبرآباد گفت: شطرنج باز جنوب کرمانی افتخار جامعه ورزشی ایران و آسیاست چرا که او با حضور خود در مسابقات بلیتس انگلیس این مهم را به اثبات رساند.
نادر ملایی ضمن تبریک راه یابی این شطرنج باز به مسابقات بین المللی شطرنج، افزود: درینی با تلاش و پشتکار پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و امروز باعث سربلندی ایران اسلامی شده است.
**درینی تنها نماینده ایران در مسابقات برق آسای انگلیس است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت نیز گفت: پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج در مسابقات برق آسای اینترنتی مقام اول را کسب کرد و اینگونه موفق شد به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات بلیتس انگلیس شرکت کند.
علی معاضدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شطرنج باز جیرفتی با کسب 9 امتیاز از 10 بازی در میان 385 استاد بزرگ بین المللی و فیده (فدراسیون بین‌المللی شطرنج ) موفق به کسب مقام برتر شد.
وی تصریح کرد: مسابقات برق آسای اینترنتی سایت chess.com نخستین سه شنبه هر ماه برگزار می شود و جزو مسابقات سطح بالای جهانی رشته شطرنج به شمار می رود.
معاضدی ادامه داد: در این مسابقات همچنین استاد بزرگ بانوان میترا حجازی پور نیز موفق به کسب عنوان بهترین بانوی شرکت کننده شد.
وی ضمن تبریک این موفقیت گفت: پوریا درینی با کسب این مقام سبب درخشش نام ایران در شطرنج دنیا شد.
**درینی ظرفیت شطرنج ایران را در سطح بین المللی به نمایش گذاشت
شطرنج باز جیرفتی گفت: قهرمانی در مسابقات برق آسای اینترنتی افتخاری ماندگار برای جامعه شطرنج ایران است لذا باید از این شطرنج باز با هوش و افتخار آفرین حمایت شود.
محسن افشاری تصریح کرد: تعداد بازی های مسابقات برق آسای اینترنتی یکی از نکات جالب این مسابقه بوده که هر کدام 18 بازی و زمانبندی هر بازی پنج دقیقه و سه ثانیه است.
وی ادامه داد: استاد بزرگ شطرنج ایران با برتری در این مسابقات ظرفیت بزرگ شطرنج ایران را به نمایش گذاشت.
پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج ایران (قهرمان غرب آسیا) یکی از افتخارات شهرستان جیرفت و استان کرمان است که می طلبد دولت تدبیر و امید با حمایت ویژه از این جوان با استعداد، نام ایران را در صدر لیست کشورهای مدعی شطرنج حک کند.
این شطرنج باز جیرفتی در مسابقات برق آسای اینترنتی با کسب 9 امتیاز از 10 بازی در میان 385 استاد بزرگ بین المللی و فیده (فدراسیون بین‌المللی شطرنج) موفق به کسب مقام برتر شد.
درینی تنها نماینده ایران در مسابقات بلیتس انگلیس است.
گزارش: هادی شفیعی
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.