گرد و غبار و توفان شن سالانه 50 میلیارد تومان به زیرساخت های شهرستان ریگان خسارت وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، فرماندار ریگان در مراسم معرفی رئیس جدید منابع طبیعی این شهرستان گفت: ریگان پس از خوزستان دومین نقطه در زمینه کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در کشور است و تاکنون بر اثر گرد و غبار و توفان شن 16روستا خالی از سکنه شده و 150روستا نیز در محاصره شن‌های روان و گرد و غبار قرار  دارند.

امین باقری با اشاره به اقدامات لازم برای مهار ریزگردها و گردوغبار افزود: تاکنون 5 نقطه کانون بحران فرسایش بادی مالچ پاشی شده که با مساعد شدن هوا ، این نقاط افزایش می یابد.

معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: طرح جف یا (احیای اراضی جنگلی تخریب شده) با کمک سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) و تسهیلات جهانی محیط زیست از سال 90 در شهرستان ریگان به منظور اشتغالزایی و توانمندسازی جوامع محلی  و بیابان زدایی آغاز شد و 58 روستا را زیر پوشش دارد.

فصیح زاده افزود: با اقدامات صورت گرفته جنگل دست کاشت 6 هزار هکتاری در ریگان ایجاد و از هجوم شن‌های روان به 60 روستای ریگان جلوگیری شد.

 در این مراسم عبدالمجید امیرزاده به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان معرفی و از خدمات بهزاد بارانی رئیس سابق قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.