نجوای عاشقانه یا حسین زائران اربعین است که شورشی حسینی را در جان زمان جریان می بخشد و نشان می دهد که عاشورا خاموش شدنی نیست.
پیاده روی اربعین که سالها به صحنه یکتایی از ارادات شیعیان و حتی غیر شیعیان به اباعبدالله الحسین (ع) تبدیل شده، با ظرفیت های نهفته در خود یک اجتماع فرهنگی، سیاسی و امنیتی است که ضمن ارائه تصویری مطلوب تر از اسلام و تشیع، زمینه تعامل و ارتباط بین ملل و اندیشه ها را به راحتی فراهم آورده و در کنار آن بسیاری از افراد را به اندیشیدن در باره این واقعه بزرگ ترغیب می کند.
در همایش بزرگ پیاده روی اربعین همه همراه و همگام با هم، میهمان خوان مهربانی و سخاوت مردمانی می شوند که خود را خادم زائران اباعبدالله الحسین (ع) می دانند و از این رهگذر است که بر هر خط و اندیشه ای که به دنبال قومیت گرایی و ایجاد اختلاف بین عرب و عجم باشد، خط بطلان می کشد.
توسعه گفتمان حسینی و عاشورایی در حالی صورت می گیرد که رسانه های نظام سلطه به دنبال کتمان پوشش رسانه ای اربعین هستند اما گستردگی این واقعه عظیم در کنار تاثیرگذاری آن نشان می دهد که ایران اسلامی با نفوذ گفتمانی خود توانسته با روشی متفاوت از سلطه طلبی غربی، نسبت به معرفی ظرفیت ها و اندیشه های خود استفاده کند.
همایش بزرگ اربعین با ارائه نمونه ای عینی از تحقق اسلام و هویت های اسلامی در راه گذر از امنیت سخت و مردمی کردن امنیت نیز طرحی نو درانداخته و موجب افزایش روحیه برای مقابله با تکفیر می شود.
طی سال گذشته برای 48 هزار و 126 نفر در استان کرمان صدور روادید سفر اربعین انجام شده است که نسبت به سال 94، بیش از 24 برابر شده است و همچنین در سال گذشته هیات کنسولی عراق برای صدور روادید و تسهیل صدور ویزا در استان کرمان مستقر شدند و با تعامل بسیار خوب موجود، با صدور هفت هزار و 451 ویزا در روز سوم آبان ماه، رکورد صدور ویزا برای زائران اربعین در این استان شکسته شد.
همچنین بر مبنای روحیه میهمان نوازی مردمان دیار کریمان، تعداد موکب های استان کرمان نیز از 17 موکب در سال 95 به 30 موکب در سال گذشته افزایش یافت که این تعداد با 76 درصد رشد، امسال به 35 موکب افزایش یافته است.
در سال جاری نیز تاکنون حدود 35 هزار نفر برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود که تعداد زائران امسال نسبت به سال های گذشته افزایش خواهد یافت.
اگرچه دشمنان نیز بیکار ننشسته اند و با طرح شایعات و مطالب خلاف واقع در صدد ضربه زدن به بنیان مردمی این واقعه هستند اما واضح است که ذهن هایی که اندیشه حسینی و راه عاشورایی را در پیش گرفته اند بدون توجه به سیاه نمایی دشمنان، بر مبنای بصیرت حسینی خود راه درست را انتخاب کرده و ادامه می دهند و اکنون در آستانه نمایش عظیم اربعین نیز همه باید پای در رکاب بوده و حرکت کنیم تا در گوش زمان نجوا شود که باز این چه شورش است که در خلق عالم است...
*خبرنگار ایرنا
7440/1772
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.