به گزارش ایرنا ، احمد جمالی زاده شامگاه یکشنبه در آیین آغازین این طرح در سالن شهدای دانش آموز آموزش و پرورش رفسنجان بیان کرد: این طرح توسط 12 تیم آموزش دیده که هر تیم شامل دو نفر به علاوه افراد ناظر بر این طرح هستند، انجام خواهد شد.
وی افزود: 39 هزار دانش آموز پایه های اول تا ششم به علاوه پایه هفتم در 258 مدرسه شهرستان های نامبرده زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
جمالی زاده عنوان کرد: مرحله اول طرح وارنیش فلوراید که کاملا رایگان است از امروز تا 20 دی ماه ادامه دارد و دوباره پس از یک ماه وقفه، مرحله دوم نیز از بهمن ماه انجام می شود.
وی ادامه داد: در مجموع طی سه سال قبل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزو سه دانشگاه برتر در این زمینه بوده و بالای 95 درصد در سه سال گذشته پوشش طرح وارنیش فلورایدتراپی را داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در طرح تحول سلامت روی آن تأکید شده است بهداشت دهان و دندان است که در سالهای گذشته آنطور که باید روی این بحث کار نشده و عمده هزینه هایی که مردم برای کارهای دندانپزشکی می پرداختند از جیب بود و دولت و بیمه ها هم پوشش چندانی نمی دادند.
جمالی زاده با اشاره به اینکه در قالب طرح وارنیش فلوراید سال گذشته 39 هزار دانش آموز زیرپوشش قرار گرفتند اظهار داشت : با اجرای این طرح در آینده کودکان و نوجوانان کمتر مشکلات بیماری دهان و دندان خواهند داشت.
وی با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: با پیشگیری از هزینه هایی که بعدها برای درمان باید صرف شود جلوگیری می شود.
به گفته جمالی زاده سلامت دهان و دندان از بیماری های گوارشی و گاها سردردها جلوگیری می کند.
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان 311 هزار نفر در رفسنجان و جمعیت بالای 37 هزار نفر در شهرستان انار را زیر پوشش قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.