مردی که در کنار کسوت مقدس روحانیت، یک معلم است. گاهی دانشجویانش را در دفترش دیده بودم که از راههای دور و نزدیک می آمدند تا برای موضوع پایان نامه دکتری مشورت و راهنمایی دریافت کنند.
دکترای حقوق و عضو هیات علمی دانشگاه باهنر ، سنگ صبور مردم در این سالها و پیگیر حل مشکلاتشان و عامل وحدت گروههای مختلف و حامی و مشوق مسئولان در کارهای اجرایی.
در این یکی دو سال اخیر اغلب مسئولان به این همدلی و همراهی می بالیدند و آن را منشا حرکت های مثبت در بردسیر می دانستند و پیشبرد برنامه های دولت با همراهی امام جمعه که شاخص بودن آنها در سطح استان و منطقه بر کسی پوشیده نبود.
بیشتر جمعه هایی که کار پوشش خبری نماز بر عهده ام بود، یادم نمی آید از تریبونش فریادی از سر خشم و احساسات یا غرض ورزی شنیده باشم.
یا حرفی در تایید گروهی و رد گروهی دیگر زده باشد. حفظ کرامت افراد، نگاه منطقی و میانه روی اسلوب کارش بود. اگر لازم بود انتقادی مطرح شود پیشتر محاسنش را بر می شمرد.
در این دو سه روز قبل از رفتنش عده زیادی با چشم گریان به دفتر امام جمعه آمدند و از رفتنش ابراز ناراحتی کردند تا اینکه او تصمیم عجیبی گرفت. او خواست از سمت ائمه جمعه بودن کنار بکشد و در کنار مردمی باشد که دوستش دارند و او را از خود می دانند.
او در آخرین نماز جمعه اعلام کرد خود را شهروند بردسیر می داند و می خواهد برای بودن در کنار این مردم از سمت ائمه جمعه کنار برود.
پر واضح است که ستاد ائمه جمعه کشور حاضر نشد به این سادگی چنین مرد وارسته ای را از دست بدهد. بنابراین حجت الاسلام میثم تارم برغم ابراز احساسات مردم بردسیر به ایشان ، هم اکنون به سمت امام جمعه شهرستان قشم منصوب شده است.
اینکه مردم برای کسی احترام زیادی قائل باشند و از رفتنش تا این اندازه ناراحت شوند، بسیار به ندرت اتفاق می افتد.
این افراد فارغ از منصب و جایگاه شان دارای پایگاه مردمی هستند و از سرمایه های معنوی هر جامعه ای محسوب می شوند‌.
چه نیکو که قدر این سرمایه های ارزشمند را بهتر و بیشتر بدانیم و چه نیکوتر که هر صاحب منصبی شیوه عمل و مردم داری را از اینگونه مردان بیاموزد تا روز ترک میز و منصب، اشک بدرقه راهشان باشد نه سنگ.
* خبرنگار ایرنا در بردسیر
7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.