به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ حمید مستعلی زاده افزود: افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و پس از ثبت نام در این سامانه به دفاتر زیارتی سطح استان مراجعه کنند.
وی بیان کرد: زائران باید جهت اخذ ویزا به نمایندگی کنسولی عراق مستقر در شهر کرمان مراجعه کنند و ظرف 72 ساعت ویزا صادر و گذرنامه ها را مجددا به دفاتر زیارتی تحویل دهند.
سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان تصریح کرد: با هماهنگی که با کنسولی عراق صورت گرفته تا 72 ساعت قبل از اربعین یعنی درتاریخ هشتم آبان 97 ویزا برای زائران صادر می شود و می توانند به سفر زیارتی بروند.
وی تاکید کرد: زائران از مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی عراق جدا خودداری کنند که به هیچ عنوان به صورت انفرادی ویزا صادر نمی شود هر چند ویزا به طور انفرادی در گذرنامه افراد درج می شود.
سرهنگ مستعلی زاده اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده مدت زمان صدور گذرنامه از یک هفته به 72 ساعت کاهش یافته که در مجموع از زمان تحویل مدارک به دفاتر پلیس +10 به مدت 24 ساعت گذرنامه صادر و تحویل پست می شود و 48 ساعت زمانی که به پست داده شده تا گذرنامه را به دست متقاضیان برسانند.
وی گفت: افرادی که گذرنامه قبلی داشته اند و مفقود شده است، مدت زمان صدور از 6 ماه به 20 روز کاهش یافته و می توانند به اداره گذرنامه استان مراجعه و گذرنامه جدید دریافت کنند.
سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان افزود: زائران اربعین قبل از سفر گذرنامه خود را چک کنند که مدت اعتبار آن بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشند تا بتوانند ویزای عراق را تحصیل و به سفر عتبات عالیات مشرف شوند.
وی در پایان به زائران هشدار داد تا مراقب مدارک هویتی به ویژه گذرنامه خود باشند و از ارائه آن به افراد غیر خودداری کنند تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و گروه های معاند قرار نگیرد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.