سرهنگ رضا محمدرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا فریب و کلاهبرداری به شیوه ارتباط تلفنی بیش از قبل شایع شده که در این شیوه افراد سودجو و کلاهبردار که بیشتر دارای سوابق کیفری نیز هستند با بهره گیری از امکانات مخابراتی و تجهیزات رایانه ای و سوء استفاده از فضای مجازی قربانیان خود با ارسال پیامک یا برقراری تماس تلفنی تحت عناوین برنده شدن در قرعه کشی جشنواره های مختلف، سفرعتبات عالیات، خرید و فروش اجناس، کالا و ارائه خدمات وسوسه برانگیز به دام می اندازند.
وی ادامه داد: این کلاه برداران به بهانه پرداخت و یا واریز وجه به حساب آن ها اطلاعات مهمی همچون شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، عبارت CCV2 و اطلاعات شخصی مردم را دریافت و فرد قربانی را با ترفندهای مختلف به عابر بانک هدایت کرده و با انجام یک سری عملیات بانکی مبالغی از آن ها کلاهبرداری می کنند.
وی اظهار داشت: کاربران به منظور پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، هیچگاه دستورات افراد ناشناس در ارتباطات تلفنی را دنبال نکنند و از مراجعه به دستگاه های خوپرداز خودداری کنند.
شهروندان در صورت مشاهده موارد بالا بلافاصله تماس را قطع و در صورت تکرار تماس، مورد را به مرکز فوریت های پلیسی گزارش دهند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در جنوب استان کرمان واقع شده است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.