محسن طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح استمرار کشت پیاز در عنبرآباد با استفاده از ارقام مینروا، میل کیوی و پریماورا تا پایان مهرماه سال جاری ادامه دارد.
وی ادامه داد: برداشت این محصول از اوایل دی ماه آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از 40هزار تن محصول در طرح استمرار از مزارع این منطقه برداشت شود.
وی اظهار داشت: کشاورزان به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل از جمله تولید بی رویه و به منظور ثبات بازار و تعادل عرضه و تقاضا در فصل برداشت، از کاشت بی رویه پیاز خودداری کنند و ضمن رعایت سطح زیرکشت، به منظور انعقاد قرارداد کشت و ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی کشاورزی و همچنین مشاوره در زمینه اصول فنی کاشت، داشت و برداشت به مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند.
طاهری بیان کرد: کشاورزان به طور کامل با آبیاری نوارتیپ کشت پیاز را انجام دهند و نسبت به رعایت دقیق تاریخ کاشت و دامنه زمانی توصیه شده حداکثر تا پایان مهرماه نسبت به کاشت این محصول اقدام کنند.
وی افزود: کشاورزان برای جلوگیری از به گل رفتن محصول (بولتینگ) ناشی از شوک دمایی در مناطق سردسیر (محل خزانه) و اواخر پاییز در مناطق دشت، نسبت به جابجایی بموقع نشاء از مناطق سردسیری اقدام و از کاشت تاخیری محصول و بیش از برنامه ابلاغی جدا خودداری کنند.
طاهری ادامه داد: کشاورزان تا پایان مهرماه با مراجعه به دفتر بیمه محصولات کشاورزی، نسبت به بیمه کردن محصول خود اقدام کنند.
مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.