به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده روز چهارشنبه در همایش عقود بانکی، ماهیت تا عمل افزود: وضعیت تولید بسیار بد است و پاشنه آشیل کمک به بخش خصوصی در فضای کنونی، تامین مالی در چارچوب قوانین است.
وی بیان کرد: در حوزه فعالیت های بخش خصوصی، به عنوان کار ریشه ای باید نقاط آسیب را شناسایی و مشکلات فعالان اقتصادی را بصورت ریشه ای حل کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اتاق بازرگانی همواره از فعالیت های رسمی و قانونی حمایت می کند و اگر فردی تسهیلات بانکی را در زمینه تعیین شده، هزینه نکرده باشد، از آن حمایت نمی شود.
وی اظهار داشت: قراردادهای بخش خصوصی با بانک یک طرف ضعیف و یک طرف قوی دارد و بر اساس قوانین و دستورالعمل های موجود باید از طرف ضعیف قرارداد حمایت بیشتری شود.
طبیب زاده افزود: دستگاه قضایی و قضات باید به روند قراردادها، نحوه تنظیم و سایر موارد مربوط به آن وارد شوند.
وی عنوان کرد: تعطیل کردن واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی به نفع هیچ کس نیست در حالی که اشتغالزایی به نفع همه آحاد جامعه است لذا باید در این راستا بخش خصوصی را حمایت کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به اینکه همایش عقود بانکی، ماهیت تا عمل با رویکرد آموزشی برنامه ریزی شده است گفت: این همایش به مدت دو روز و با برگزاری کارگاه های آموزشی ادامه خواهد یافت.
محمدباقر اسلامی افزود: عقود بانکی بویژه عقود مشارکتی بانکی یک دغدغه جدی است و نگاه های موجود به این مساله ایجاب می کند تا نشستی برای تبادل نظر در این باره تشکیل تا وحدت نظر در این زمینه محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: همایش عقود بانکی، ماهیت تا عمل راهی را برای رونق فضای کسب و کار تسهیل می کند و به دنبال آن است که عقود بانکی در آرای قضات متبلور شود.
همایش عقود اسلامی، ماهیت تا عمل به مدت 2 روز با برگزاری کارگاه های آموزشی ادامه خواهد داشت.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.