رضا جزینی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص آلایندگی هوا در شهر کرمان ناسالم برای گروه های حساس است.
وی شاخص کیفی آلایندگی هوا را در شهر زرند 659 اعلام و تصریح کرد: این رقم 6 و نیم برابر حد مجاز و خیلی خطرناک است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: این شاخص در شرق استان نیز 161 گزارش شده که برای همه گروه ها ناسالم است.
جزینی زاده اظهار داشت: شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا 50 هوای پاک، 50 تا 100هوای سالم، بین 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 هوای ناسالم برای تمام افراد و از 200 به بالا خطرناک است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: گرد و غبار امروز نشات گرفته از خشکسالی، تغییر اقلیم، اعمال نشدن مدیریت صحیح منابع آبی و تخریب های زیست محیطی است.
وی با بیان اینکه این استان 25 درصد از ریزگردهای کشور را به خود اختصاص داده است گفت: 8.9 درصد توفان ها و ریزگردهای در کرمان رخ می دهد که این مهم به دلیل بهره برداری غیراصولی از معادن است.
جزینی زاده اظهار داشت: خشکیدن تالاب جازموریان به دلیل خشکسالی های اخیر و وجود رگه های معدنی در شهرستان های سیرجان و شهربابک موجب ایجاد 11 کانون گرد و غبار داخلی در این استان شده است.
وی با اشاره به تصویب سند ملی و گرد و غبار در کشور گفت: ماده هفت این سند تاکید کرده که ستاد متناظر ملی در استانها تشکیل شود و ستاد یاد شده در کرمان نیز در آبان ماه سال گذشته با حضور 12 دستگاه تشکیل و پیشنهاداتی مرتبط نیز اخذ شد.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.