علی بهزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در سراسر استان در حال فعالیت می باشد از این رو مرکز انتقال خون جیرفت در روز‌های تاسوعا و عاشورا با استقرار پنج اکیپ آماده ارائه خدمات می‌باشد.
وی بیان کرد: افرادی که تمایل دارند به بیماران نیازمند کمک کنند، می‌توانند در طرح نذر خون ایام محرم شرکت کنند و نذری خود را از طریق اهدای خون ادا کنند.
رییس پایگاه انتقال خون جیرفت اظهار داشت: مرکز انتقال خون این شهرستان در روز تاسوعا از ساعت 8 صبح تا 13 و عصر این روز از ساعت 17 بعدازظهر تا 20 شب و همچنین در روز پنجشنبه 29 شهریور (عاشورا) از ساعت 8 صبح تا 13آماده ارائه خدمات می‌باشد.
بهزادی ادامه داد: 220 بیمار تالاسمی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که نیاز این بیماران به خون در ماه 300 واحد است.
وی افزود: بیماران تالاسمی زیر مجموعه بیماران خاص هستند که باید به این افراد خدمات ارایه شود.
وی تصریح کرد: هر بیمار تالاسمی به طور متوسط و متناسب با سن و وزن بین یک تا چهار واحد خون در ماه نیاز دارد که این خون توسط اهدا کنندگان تامین می شود.
رییس پایگاه انتقال خون جیرفت گفت: هنوز فرهنگ اهدای خون بین بانوان جا نیفتاده که به همین خاطر کمترین استقبال را از سوی بانوان برای اهدای خون داریم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند لذا مشارکت این افراد می تواند بخش زیادی از خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران را تامین کند.
پایگاه انتقال خون جیرفت، شهرستان عنبرآباد را نیز پوشش می دهد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
7429/7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.