جبالبارزی امروز 26 شهریورماه در جلسه مشترک هیات رییسه اتاق بازرگانی، شورای عالی بانک‌ها با مجمع نمایندگان استان گفت: ما مورد تحریم غیرمنطقی بعد از برجام هستیم، اما چرا تحریم داخلی باید داشته باشیم؟

وی از نقض کردن برخی از بخشنامه‌ها گلایه کرد و افزود: بعضا بخشنا‌مه‌ها یکدیگر را نقض می‌کنند، بایستی اتاق فکری مرکب از بخش خصوصی، دولت و اقتصادانان تشکیل شود که تصمیم‌گیری‌ها در این اتاق مورد ارزیابی و بررسی و در نهایت عملیاتی شود.

جبالبارزی به تبیین وضعیت فعلی بنگاه‌های اقتصادی پرداخت و از افت شدید کاری آنها سخن به میان آورد و عنوان کرد: یک سوم واحدهای ما با ظرفیت 75 درصد خودشان در حال کار هستند.

واحدهای تولیدی
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمت ارز لحظه‌ای شده و یک بنگاه اقتصادی خصوصی برای یک ساعت نمی‌تواند قیمت بدهد.

جبالبارزی به قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: در کمک به تولید یک ریال هم صورت نگرفته است، 90 درصد بنگاه‌های کشور کوچک و متوسط هستند، اما هیچ بند و مصوبه‌ای برای آنها نبوده است.

وی از کوچکتر شدن روز به روز تولید خبر داد و تصریح کرد: تولید روز به روز کوچکتر شده و از پا در می‌آید، اگر کمک نشود مطمئنا طی دو تا سه ماه آینده 23 واحد تولیدی استان تعطیل می‌شوند.

"سیدمهدی طبیب زاده" رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: امروز شرایط خاصی در کشور است اما بانک‌ها رعایت نمی‌کنند و پشتکار دریافت بدهی‌های خود را دارند.

وی از پیچیدگی تهاتر گلایه کرد و افزود: کشاورزان برای گذراندن امورات باغات خود پول ندارند و باید تمهیداتی برای حفظ باغات آنها اتخاذ شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1014476
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.