به گزارش ایرنا، حمید ملانوری روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: اعتبارات ملی که همه ساله به استان کرمان ابلاغ می شود پاسخگوی نیازها نیست و نیازهای مردمی و پروژه ها به دلیل اعتبارات ناکافی نیمه کاره می ماند و یا آغاز نمی شود.
وی اظهار داشت: کم آبی کرمان را به یکی از بحرانی ترین استان های کشور تبدیل کرده و دستگاه های درگیر با آب نیازهای مالی دارند که با کمبود بودجه مرتفع نمی شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: دستگاه های اجرایی با چانه زنی، پیگیری و رایزی در سطح ملی دریافت بودجه را جدی بگیرند زیرا بخش عمده اعتبارات در نهادهای ملی توزیع و بسیاری از استان ها با این اعتبارات منتفع می شوند و بودجه مناسبی جذب می کنند.
وی افزود: برخی دستگاه های اجرایی در کنار فعالیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای دریافت اعتبارات مطالبه گری کرده و موفق عمل کرده اند و برخی از این دستگاه ها نیز مطالبه ای نداشتند.
ملانوری با اشاره به حساس کردن مدیران کشوری به مشکلات استان در راستای اتمام پروژه ها تصریح کرد: بنا شد در زمینه اتمام جاده شهربابک به هرات، کرمان و یزد محدوده خود را اصلاح کنند در حالی که استان یزد کار را تمام کرده اما ما در آن ماندیم.
وی ادامه داد: تکمیل نشدن این پروژه موجب شد در شورای تامین تردد کامیون ها در این محور ممنوع شود و تبعات بسیاری برای استان داشته باشد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: 170 پروژه نیمه تمام دولتی در استان کرمان آماده واگذاری به بخش خصوصی است که دستگاه ها باید آن را جدی بگیرند زیرا با ورود بخش خصوصی باری از دوش دولت برداشته می شود.
وی افزود: برخی از پروژه ها تاثیر بسیاری در توسعه امنیت کشور دارند لذا اولویت ها باید بر تکمیل پروژه هایی باشد که بر مسائل اجتماعی و امنیتی تاثیر دارد.
ملانوری بیان کرد: این روزها فراخوان های بسیاری از سوی معاندان نظام برای مخالفت و اعتراض منتشر می شود لذا باید دقت لازم بر اقدامات اینچنینی انجام شود.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.